نماینده عراقی: عربستان سعودی هیچ سودی برای عراق ندارد

 «فالح الخزعلی» نماینده ائتلاف «الفتح» و عضو کمیسیون انرژی در پارلمان عراق درباره حملات اخیر یمن به شرکت نفتی آرامکو سعودی، اظهاراتی را مطرح کرد.

اخبار بین الملل-​ الخزعلی که میهمان برنامه «وجهه نظر» بود که از شبکه «دجله» پخش می‌شد، اظهار داشت که « عراق در تلاش است روابط متوازنی با عربستان سعودی داشته باشد، ولی سعودی، هیچ سود قابل ذکری برای عراق ندارد».

وی اظهار داشت که عربستان در حال حاضر بر لوله نفتی دریای سرخ سیطره دارد و حق و حقوق عراق در این زمینه را پرداخت نمی‌کند.

این نماینده عراقی اعلام کرد که « حیدر العبادی نخست وزیر پیشین [عراق] اعلام کرد که پنج هزار انتحاری [از عربستان] وارد عراق شدند و خود را منفجر کردند؛ مسئله‌ای که بیانگر سطح تعامل سعودی با عراق است».

الخزعلی خاطر نشان کرد که آمریکا در مسئله حمله به آرامکو، عربستان را تنها گذاشته و برای پشتیبانی از این کشور در برابر حملات پهپادی، هیچ حمایتی نمی‌کند.

در جریان حملات پهپادی یمن به شرکت آرامکو که شنبه هفته جاری صورت گرفت، تولید 5.7 میلیون بشکه نفت خام سعودی متوقف شد.

پس از این حملات، جنبش انصار الله یمن ضمن قبول مسئولیت این حملات، اعلام کرد که در جریان آن از 10 پهپاد استفاده شده است.

پس از این حملات، رسانه‌های غربی و عربی ضد محور مقاومت فضاسازی خود را علیه جمهوری اسلامی ایران مطرح و ادعا کردند که ایران این حملات را انجام داده است.

عباس موسوی سخنگوی وزارت خارجه جمهوری اسلامی ایران نیز در واکنش به این ادعاها تأکید کرد که تهران صراحت اعلام کرده از مردم یمن و حقوق آنها دفاع می‌کند ولی اینکه این‌گونه حملات و اقدامات دفاعی را به جمهوری اسلامی ایران نسبت بدهند، در راستای همان دروغ حداکثری آمریکایی‌هاست.