سارکوزی تهدید به خروج از پیمان شنگن کرد

به گزارش افکارنیوز ،فارس به نقل از خبر "تی.آر.تی" ترکیه، نیکلا سارکوزی در بیانیهای اعلام کرد در صورتی که قوانین شنگن اصلاح نشود عضویت خود را در این پیمان لغو خواهد کرد.

این در حالیست که سارکوزی که هم‌‌اکنون در آستانه انتخابات ریاست جمهوری قرار دارد، در گردهم‌آیی طرفداران خود از تصمیمش برای خروج از پیمان شنگن در صورت عدم تغییر سیاست‌های مهاجرت میان کشورهای اروپایی خبر داد.

سارکوزی در تهدید خود درباره خروج از شنگن اعلام کرد: «در صورتی که شنگن اصلاحات قوانین خود را ظرف مدت ۱۲ ماه به مرحله عمل نرساند، فرانسه عضویت خود در پیمان شنگن را لغو می‌‌کند.»

وی افزود: «به منظور ممانعت از ورود مهاجران خارجی از مرزها باید اقدامات لازم در این باره اعمال شود و پایبندی به این پیمان هیچ یک از مشکلات مرزی را حل نخواهد کرد، باید موانع در مرزها برقرار شود و این براساس این پیمان غیر ممکن خواهد بود.»

رئیس جمهور فرانسه درباره موضوعات اقتصادی نیز کشورهای اتحادیه اروپا عضو این پیمان را ملزم به ارتقاء دیوارهای ممانعت برای ورود غیر قانونی مهاجران کرد.

فرانسه از چند سال پیش سیاست‌های سختگیرانه‌ای را در رابطه با انواع مهاجرت‌ها به این کشور به مورد اجرا گذاشته و معتقد است که بایستی در قوانین مربوط به تردد آزاد افراد و شهروندان در حوزه شنگن بازبینی شده و برخی محدودیت‌ها اعمال شود.

کشورهای وابسته به پیمان شنگن می‌توانند در صورت وجود " تهدیدی جدی برای نظم عمومی یا امنیت ملی کشور " عضویت خود در این پبمان را موقتا به تعلیق درآورند و کنترل‌های مرزی را در مرزهای داخلی خود برقرار سازند.