به گزارش افکارنیوز به نقل از(ايسنا)، روزنامه "پاك آبزرور"، چاپ پاكستان نوشت: اگر آمريكا ميخواهد از اقدام نظامي عليه ايران پيشگيري كند و راهحل ديپلماتيك برنامه هستهيي را خواستار است بايد توهم كارآمد بودن رويكرد دوسويه ـ هويچ و چماق ـ را در رابطه با تهران رها كند و در عوض رويكردي عملگرايانهتر را برگزيند.

بر اساس این گزارش، آمریکا باید سیاستش را تعدیل کند: ابتدا عبارات هویج و چماق و زبان تهدید و ارعاب را رها کند و لحنی محترمانه را جایگزین آن سازد. دوم اینکه عبارت " کلیه گزینه‌ها روی میز قرار دارد " را کنار گذارد و به جای آن سیاست مذاکراتی را دنبال کند که در آن همه طرف‌ها بر مبنایی برابر حضور یابند. سوم اینکه باید به اعتمادسازی در رابطه با ایران از طریق حمایت از خاورمیانه‌ عاری از سلاح هسته‌یی بپردازد.

این گزارش حاکی است: اصرار بر رها شدن غنی‌سازی در ایران ظاهرا غیرواقع‌گرایانه شده است. در عوض آمریکا باید اکنون بر پیشگیری از تولید اورانیوم با غنای تسلیحاتی در ایران متمرکز شود و برای این کار باید آژانس بین‌المللی انرژی اتمی سایت‌های هسته‌یی ایران را تحت نظارت بیشتر و دقیق‌تر قرار دهد.

" پاک آبزرور " نوشت که احتمال دارد ایران این شرط و حتی تعلیق نسبی غنی‌سازی را که مادامی که سیاست " قلدری‌ " رها شود بپذیرد.