توطئه داعش علیه هیئت‌های عاشورایی در جنوب لبنان ناکام ماند

 مدیریت کل نیروهای امنیت داخلی لبنان امروز (چهارشنبه) یک داعشی را در «حاره صیدا» واقع در جنوب لبنان بازداشت کرد.

اخبار بین الملل- بر اساس گزارش وب‌سایت رسمی نیروهای امنیت داخلی لبنان، این شخص در ارتباط با عملیات‌های پیشگیرانه برای مقابله با فعالیت هسته‌های تروریستی بویژه داعش و در نتیجه رصد دقیق بازداشت شده است.

بنا به این گزارش، وی در اعترافات خود اذعان کرده در سال ۲۰۱۷ به همراه برادرش به صورت غیرقانونی وارد لبنان شده است. قبل از آن دو سال در صفوف داعش در حومه شمالی حلب سوریه می‌جنگیده اما پس از اصابت ترکش به بدنش، به سمت کار اداری در گروهک داعش رفته است.

فرد بازداشت شده در آماده کردن بمب و استفاده از آن مهارت دارد و پس از ورود به لبنان از طریق اینترنت، اخبار و بیانیه‌های داعش را پیگیری می‌کرده و آنها را به اشتراک می‌گذاشته است.  

در ادامه این گزارش آمده، از مدتی قبل وی با یکی از عناصر داعش در سوریه از طریق اینترنت ارتباط برقرار کرده و عکس‌ها و ویدئوهای بسیاری از مناطق لبنان و نیز لبنانی‌ها برای وی ارسال کرده که برخی از این تصاویر مربوط به تجمع افراد در بیروت و موکب‌های توزیع غذای نذری بوده است.

وی به فرد داعشی در سوریه توضیح داده که این موکب‌ها مخصوص توزیع غذا به مناسبت محرم و عاشورا هستند و «صیدی ارزشمند» است که هدف گرفتن آن تنها نیاز به بمب دستی دارد.

فرد بازداشت شده همچنین با عناصرداعش در سوریه درباره خرید سلاح جنگی از لبنان نیز صحبت کرده است.

وی اکنون به دستگاه‌های مربوطه در لبنان تحویل داده شده تا به روند محاکمه‌اش رسیدگی شود.