به گزارش افکارنیوز به نقل ازالعالم، درپی ضرب و شتم دانشجویان دختر دانشگاه "ملک خالد" در شهر "ابها"ی عربستان، به دست نیروهای امنیتی سعودی، "شبکه اطلاعات حقوق بشر عربی" در بیانیه ای این اقدام خشونت آمیز را محکوم کرد.

در این حادثه که چهارشنبه گذشته روی داد، حدود ۵۳ دانشجوی دختر مجروح و یک نفر نیز کشته شد.

در پی این اقدام خشونت آمیز، موجی از خشم ساکنان شهر ابها را فرا گرفت، و با وجود ممنوعیت هرگونه تجمع و تظاهرات در عربستان، چندین تظاهرات اعتراض آمیز برگزار شد.

دیروز نیروهای سعودی یک دانشجوی پسر به نام " مجاهد الغانم " را به بهانه کمک به دانشجویان دختر در جریان تظاهرات بازداشت کردند.

درسایه خشم مردم این منطقه عربستان، " فیصل بن خالد " امیر منطقه " عسیر " در بیانیه ای تهدید آمیز، اعلام کرد: نظام سعودی در هیچ شرایطی اجازه نمی دهد به امنیت این کشور ضربه وارد شود و با هر اقدامی در این زمینه به شدت برخورد می کند.. با هرگونه تجمع، تظاهرات، و تحصن به شدت برخورد می کنیم و هیچگونه تساهلی با کسی که بخواهد به امنیت کشور ضربه بزند صورت نخواهد گرفت.

شبکه عربی حقوق بشر تأکید کرد: نمی توان پذیرفت که با چنین خشونتی به دانشجویان دختری که برای اعلام عقیده خود تحصن کرده بودند، برخورد شود. عربستان سعودی باید از مخالفتهای افراطی با شنیدن درخواستها برای آزادی در این کشور، دست بردارد.

این سازمان مدافع حقوق بشر از عربستان سعودی خواست همه بازداشت شدگان سیاسی را آزاد کند.