هزینه ۱۳ میلیون دلار برای هر زندانی در گوانتانامو

 دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا چهارشنبه شب در سخنانی گفت این دیوانگی است که آمریکا حدود ۱۳ میلیون دلار سالیانه برای هر مظنون تروریستی که در مرکز بازداشتی خلیج گوانتانامو در کوبا نگهداری می‌شود، هزینه کند.

اخبار بین الملل- ترامپ در هواپیمای ایر فورس وان (هواپیمای رئیس جمهور آمریکا) و به هنگام بازگشت به واشنگتن از سفر انتخاباتی سه روزه خود به نیومکزیکو و کالیفرنیا خطاب به خبرنگاران گفت: من این را می‌دانم. من فکر می‌کنم این دیوانگی است. این هزینه زیادی دارد و فکر می‌کنم این دیوانگی است.

او همچنین گفت به دنبال جایگزینی برای این مسأله خواهد بود. وی البته اشاره نکرد آیا مسأله تعطیلی گوانتانامو را بررسی خواهد کرد یا خیر. وی همچنین گفت رئیس جمهور پیشین آمریکا تلاش کرد تا زندان گوانتانامو را تعطیل کند، اما شکست خورد.

وی گفت: نگاه کنید، رئیس جمهور اوباما گفت که گوانتانامو بسته خواهد شد؛ اما هرگز آن را انجام نداد.

سخنان ترامپ پس از آن بیان می‌شود که نیویورک تایمز در گزارشی به هزینه نگهداری ۴۰ زندانی باقیمانده در گوانتانامو، از جمله افرادی که متهم به برنامه‌ریزی برای حملات ۱۱ سپتامبر هستند، پرداخته بود. طبق این گزارش، دولت آمریکا بیش از ۵۴۰ میلیون دلار سال گذشته برای نگهداری زندانیان در گوانتانامو هزینه کرده بود که این هزینه‌ها شامل نگهبانان نظامی و ساخت و ساز‌های مرتبط با آن می‌شد.

بی شک هزینه ۱۳ میلیون دلار برای هر زندانی، گوانتانامو را که از سوی دولت جرج دبلیو بوش در ماه‌های پس از حادثه ۱۱ سپتامبر راه‌اندازی شد، گرانترین زندان در جهان می‌کند.