الیزابت وارن: کنگره هم با ترامپ همدست است

الیزابت وارن، سناتور دموکرات ماساچوست در حساب توییتر خود از کنگره آمریکا انتقاد کرد و آن را همدست دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا دانست.

اخبار بین الملل- وارن در حساب توییتر خود نوشت: پس از گزارش مولر، کنگره وظیفه داشت روند استیضاح ترامپ را آغاز کند. اما با انجام ندادن این کار، کنگره هم همدست اقدامات اخیر رئیس جمهور آمریکاست که برای پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری آتی از کشور‌های خارجی درخواست مداخله کرده است.

این سناتور دموکرات در ادامه خطاب به کنگره نوشت: وظیفه قانونی خود را انجام دهید و رئیس جمهور را استیضاح کنید. در حال حاضر رئیس جمهوری در دفتر بیضی نشسته است که همچنان جرم‌هایی مرتکب می‌شود. او این جرم‌ها را مرتکب می‌شود؛ زیرا می‌داند که وزارت دادگستری و کنگره او هیچ کاری علیه وی انجام نمی‌دهند. اخبار امروز تأیید کرد که او فکر می‌کند فراتر از قانون است. اگر ما هیچ کاری انجام ندهیم، پس حق با او خواهد بود.

وارن این توییت‌ها را پس از آن منتشر کرد که دیروز (جمعه) مشخص شد ترامپ در یک مکالمه تلفنی در ماه ژوئیه از رئیس جمهور اوکراین درخواست کرده است که تحقیقاتی را درباره پسر جو بایدن، نامزد دموکرات انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ انجام دهد. ترامپ در این تماس تلفنی از رئیس جمهور اوکراین درخواست کرده است که تحقیقاتی را درباره ارتباط جو بایدن با دولت اوکراین در زمان خدمت او به عنوان معاون باراک اوباما آغاز کند.

بیش از یک هفته پیش روزنامه واشنگتن پست در مطلبی فاش کرد که ترامپ از ۲۵۰ میلیون دلار از بودجه نظامی آمریکا استفاده کرده است که دولت اوکراین را تحت فشار قرار دهد تحقیقاتی را درباره فساد‌های جو بایدن آغاز کند. گزارش‌ها حاکی از آن است که رودی جولیانی قصد دارد بفهمد آیا تلاش‌های دیپلماتیک جو بایدن در اوکراین تأثیری در عضویت پسر جو بایدن در هیئت مدیره یک شرکت بزرگ اوکراینی داشته است یا خیر.

الیزابت وارن که یکی از نامزد‌های انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا هم هست همیشه از استیضاح ترامپ حمایت کرده است. وی معتقد است رابرت مولر، بازپرس ویژه تحقیقات درباره دخالت ادعایی روسیه در انتخابات آمریکا اسناد و مدارک کافی را برای اینکه نشان دهد ترامپ در اجرای عدالت کارشکنی کرده، ارائه کرده است.