ادعای ترامپ درباره «ناسا» دروغ از آب درآمد!

رسانه آمریکایی «نیویورک تایمز» در گزارشی ادعاهای اخیر«دونالد ترامپ»، رئیس جمهور آمریکا در جریان نشست خبری مشترک با «اسکات موریسون» نخست وزیر استرالیا را زیر سوال برد.

اخبار بین‌الملل-  در این گزارش گفته شده در حالی که ترامپ در نشست خبری مشترک با نخست وزیر استرالیا مدعی شده که تاسیسات و آزمایشگاه‌های سازمان فضایی آمریکا موسوم به «ناسا» پیش از روی کار آمدن او تعطیل شده بود، اما به گفته نیویورک تایمز این ادعا معتبر و درست نیست.

در گزارش نیویورک تایمز تاکید شده که سازمان ناسا پیش از ترامپ نیز در حال فعالیت و در پروژه اعزام به مریخ فعال بوده است.

این در حالی است که ترامپ در حضور خبرنگاران و نخست وزیر استرالیا اعلام کرده بود که تا  قبل از رسیدن او به منصب (ریاست جمهوری آمریکا) تاسیسات ناسا عملا تعطیل و بسته شده بودند، اما حالا ما داریم کار می‌کنیم و ما می‌خواهیم به مریخ برویم.

این نخستین بار نیست که رسانه‌های آمریکایی اعتبار و صحت ادعاهای ترامپ را زیر سوال می‌برند و پیش از این نیز روزنامه واشنگتن پست در گزارشی به بررسی ادعاهای غلط و دروغین رئیس‌جمهور امریکا از زمان ورود به کاخ سفید پرداخته و در این ارتباط گفته بود: ترامپ در یک سال اول ریاست جمهوری خود حدود ۱۱۶۵ مورد ادعای نادرست یا گمراه کننده داشته که به صورت میانگین پنج بار در روز است.

به گفته واشنگتن پست ادعاهای نادرست و دروغین ترامپ تا کنون در جریان سخنرانی‌های او همچنان ادامه دارد.