بازداشت بیش از 100 فلسطینی در سال ۲۰۱۹

«عبدالناصر فراونه» کارشناس امور اُسرا، امروز یکشنبه اعلام کرد که مسئولان رژیم صهیونیستی از ابتدای سال جاری میلادی، بیش از یکصد فلسطینی اهل نوار غزه را بازداشت کرده‌اند.

اخبار بین الملل- به گزارش خبرگزاری «معاً» فلسطین، فراونه در سخنانی مطبوعاتی توضیح داد که برخی از این افراد در آب‌های ساحلی نوار غزه که مشغول صید و ماهیگری بودند بازداشت شده و برخی دیگر هنگام عبور از گذرگاه بیت حانون (ایزر) دستگیر شده‌اند.

به گفته این مسئول فلسطینی، همه این افراد اکنون در زندان‌های رژیم صهیونیستی هستند. مسئولان صهیونیستی همچنین دهها نفر دیگر را که هنگام عبور از گذرگاه، بازداشت موقت کرده بودند، تحت بازجویی قرار داده‌اند.

نوار غزه که در محاصره رژیم صهیونیستی است، برای ارتباط با دنیای خارج هفت گذرگاه دارد که ارتباط داخل و خارج از غزه فقط از این گذرگاه‌ها امکان‌پذیر است. شش گذرگاه، تحت کنترل کامل رژیم صهیونیستی و یک گذر در مرز غزه و مصر است. گذرگاه بیت حانون یا ایزر مخصوص عبور و مرورهای دیپلماتیک یا بیماران است که در شمال نوار غزه واقع شده است.

به گفته فراونه، کسی در فلسطین در امنیت نیست و هر لحظه ممکن است بازداشت شود برای همین شهروندان فلسطینی باید شیوه‌های مقابله با نظامیان صهیونیستی و کاهش خطرات بازداشت را فرا بگیرند.