آمریکا به‌دنبال کارشکنی در انتخابات ۲۰۲۰ ونزوئلا است

نیکلاس مادورو رئیس‌جمهوری ونزوئلا امروز دوشنبه در گفتگو با شبکه «روسیه ۲۴» به صراحت اعلام کرد: آمریکا به دنبال تضعیف انتخابات پارلمانی سال ۲۰۲۰ در ونزوئلا است.

اخبار بین‌الملل- رئیس‌جمهوری ونزوئلا در این خصوص گفت: من شخصاً به جامعه بین‌الملل هشدار می دهم که دولت کنونی ایالات متحده آمریکا با سیاست‌های افراطی خود و جنگ غیرمتعارفی که علیه ونزوئلا به راه انداخته است، از قبل در حال بررسی گزینه‌هایی به منظور فلج کردن انتخابات پارلمانی ما بوده است.

وی در ادامه تصریح کرد: می‌دانید چرا؟ چون آنها می‌دانند که نمی‌توانند در آن پیروز شوند، همانطور که نتوانستند در انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰ می ۲۰۱۸ پیروز شوند؛ بنابراین می‌توانم به شما تضمین دهم که هم‌اکنون در ماه سپتامبر به اطلاعاتی دست یافته‌ایم مبنی بر آنکه دولت افراطی ترامپ با شیوه‌های غیرمتعارف جنگ علیه ونزوئلا قصد دارد علیه انتخابات سال آینده اقداماتی را انجام داده و در آن کارشکنی کند.

این در حالیست که به گزارش اسپوتنیک، ونزوئلا قرار است در دسامبر ۲۰۲۰ انتخابات مجمع ملی این کشور را برگزار کند. ابتدا قرار بود پارلمان این کشور تا آگوست سال ۲۰۱۹ فعالیت کند؛ اما دوره فعالیت آن در ماه می جاری میلادی تمدید شد.