همایش بین‌المللی «هفته اوراسیا 2019» در «بیشکک» آغاز به کار کرد

در پایتخت قرقیزستان همایش بین‌المللی «هفته اوراسیا 2019» با حضور نمایندگان کشورهای عضو این اتحادیه و شرکای تجاری آن آغاز به کار کرد.

اخبار بین‌الملل- در مراسم افتتاحیه این همایش «محمدقالی عبدالقاضی‌اف» نخست وزیر قرقیزستان و «تیگران سرکیسیان» رئیس کمیسیون اقتصادی اوراسیا سخنرانی کردند.

همچنین بیش از 2 هزار نماینده شرکت‌های صنعتی، مقامات دولتی و تولید کنندگان به بررسی توسعه همگرایی اقتصادی کشورهای منطقه پرداختند.

 مقامات کلیدی کمیسیون اقتصادی اوراسیا در این همایش سخنرانی کرده و فرصت‌های تقویت ارتباطات تجاری- اقتصادی در فضای این اتحادیه را معرفی خواهند کرد.

جلسات جداگانه بررسی مسائل همگرایی بازارهای انرژی، بازار مواد خام و اجرای پروژه‌های مشترک در زمینه کشاورزی برگزار می‌شود.

برای جوانان ظرفیت‌های دانشگاه‌های کشورهای منطقه نیز معرفی می‌شود.

درحاشیه همایش نمایشگاه محصولات تولید شده در کشورهای اتحادیه و کشورهای شریک آن نیز برگزار می‌شود.

این جلسات و میزگردها در 3 روز آتی ادامه خواهد یافت.

این چهارمین دوره همایش هفته اوراسیا می‌باشد و افزایش سطح آشنایی کارآفرینان و تولیدکنندگان هدف اصلی آن است.

اتحادیه اقتصادی اوراسیا هم اکنون از کشورهای روسیه، بلاروس، قزاقستان، قرقیزستان و ارمنستان تشکیل شده است.

مجموع مساحت کشورهای عضو این اتحادیه بیش از 20 میلیون کیلومتر مربع، جمعیت آن بیش از 180 میلیون نفر و تولید ناخالص داخلی آن در سال 2013 میلادی حدود 4 هزار میلیارد دلار (بر اساس معیار برابری قدرت خرید) است.

در چارچوب این اتحادیه، اعضای آن موافقت خود را با تردد آزاد کالا، سرمایه، نیروی کار و خدمات در مرزهای اوراسیا اعلام کرده‌اند. اعضای اوراسیا همچنین اعلام کرده‌اند که سیاست مشترکی در زمینه انرژی، صنعت، کشاورزی و وسایل نقلیه خواهند داشت.