شبکه آمریکایی کنفرانس خبری ترامپ را به دلیل دروغگویی قطع کرد

«نیکول والاس» مجری شبکه «ام. اس. ان. بی. سی»، کنفرانس خبری «دونالد ترامپ » رئیس جمهور آمریکا را به دلیل دروغگویی وی درباره «جو بایدن» نامزد دموکرات‌ها در انتخابات ریاست‌جمهوری 2020، قطع کرد.

اخبار بین الملل- طبق این گزارش، شبکه ام.اس.ان.بی.سی روز گذشته (چهارشنبه) در حال پخش کنفرانس خبری ترامپ بود که ناگهان این برنامه را قطع کرد و مجری به مخاطبان این شبکه گفت: «رئیس‌جمهور حقیقت را بیان نمی‌کند».

این برنامه زمانی قطع شد که ترامپ در کنفرانس خبری خود گفت که از بایدن و پسرش هانتر می‌خواهد تا در خصوص میلیون‌ها دلاری که خیلی سریع و به سادگی از اوکراین و چین خارج کرده اند، شفاف‌سازی کنند و مدعی شد «میلیون‌ها و میلیون‌ها دلار خیلی سریع در زمانیکه وی (بایدن) معاون رئیس‌جمهور (باراک اوباما) آمریکا بود، خارج شده است».

مجری این شبکه سپس گفت: «ما واقعاً از انجام چنین کاری (قطع برنامه) متنفریم اما رئیس‌جمهور حقیقت را بیان نمی‌کند. این اتهامات علیه جو بایدن و هانتر بایدن که مدام تکرار می‌کند، مورد تحقیق اوکراینی‌ها قرار گرفته است. هیچ کس به جز گزارش روز جمعه وال استریت ژورنال بیان نکرد که اوکراین این موضوع را به عنوان موضوعی می‌داند که در خصوص آن تحقیق و داوری صورت گرفته است».

وی ادامه داد: «مسئله حیرت آور این است که ترامپ ظاهراً تلاش دارد از موضوع استیضاح خود منحرف شود».

ترامپ بعد از دیدار با «ولادیمیر زلینسکی» رئیس‌جمهور اوکراین در واکنش به موضوع تماس تلفنی که با یکدیگر در ماه ژوئیه داشتند، کنفرانس خبری برگزار کرد.

خلاصه‌ای از مدارک کاخ سفید درباره تماس تلفنی میان رؤسای جمهور اوکراین و آمریکا نشان می‌دهد، به محض آنکه زلینسکی از کمک‌های نظامی آمریکا به اوکراین قدردانی کرد، ترامپ از او خواسته تا لطفی به آمریکا بکند.

طبق این گزارش، مفهوم ضمنی درخواست ترامپ این بوده که اگر زلینسکی با ترامپ موافقت نمی‌کرد، کمک نظامی واشنگتن به کی‌یف در معرض خطر قرار می‌گرفته است.

افشای این اقدام ترامپ، مجلس نمایندگان آمریکا را بر آن داشت تا رسماً تحقیقات برای استیضاح رئیس‌جمهور آمریکا آغاز کند.

«نانسی پلوسی» رئیس‌ مجلس نمایندگان آمریکا روز گذشته گفت: «امروز من اعلام می‌کنم مجلس نمایندگان آمریکا رسماً تحقیقات برای استیضاح رئیس‌جمهور را آغاز می‌کند.»

اخیراً گزارش‌هایی منتشر شد مبنی بر اینکه، ترامپ از قدرت خود بعنوان رئیس‌جمهور آمریکا برای اعمال فشار به رئیس‌جمهور اوکراین استفاده کرده و او را وادار کرده تا درباره پسر بایدن که مدیریت یک شرکت اوکراینی را در دوران معاونت ریاست‌جمهوری پدرش برعهده داشته است، تحقیقاتی را صورت دهد.

بایدن بعد از افشای این فساد ترامپ در یک کمپین انتخاباتی در آیووا گفت که این اقدام ترامپ، سوء استفاده از قدرت بوده است زیرا اوکراین به کمک آمریکا نیاز داشته و ترامپ سعی کرده از قدرت خود از این مسئله برای وادار کردن اوکراین به تحقیق درباره بایدن سوء استفاده کند.