سناتور آمریکایی: سیاست‌های ترامپ در زمینه دموکراسی فاجعه‌آمیز است
 «کریس مورفی» سناتور دموکرات ایالت کنتیکت بامداد جمعه گفت که سیاست‌های «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا در زمینه دموکراسی فاجعه آمیز است.

اخبار بین الملل- وی که با شبکه خبری الجزیره مصاحبه می‌کرد، افزود:«سیاست‌های ترامپ در زمینه دموکراسی و حمایت از رژیم‌های مستبدی نظیر السیسی فاجعه آمیز است.»

مورفی اضافه کرد:«هفته پیش شاهد آن چیزی که السیسی انجام داد بودیم و وی صدها نفر از مخالفان را زندانی کرده و تعداد زیادی نیز ناپدید هستند.»

این سناتور دموکرات ایالت کنتیکت گفت: «انتظار داریم که به برگزاری تظاهرات در مصر اجازه داده شود و اگر نظام السیسی با استفاده از زور و بازداشت‌های بی هدف به تظاهرات پاسخ داد واکنش نشان خواهیم داد.

بر اساس گزارش‌ها، تعداد افرادی که در تظاهرات علیه «عبدالفتاح السیسی» رئیس جمهور مصر دستگیر شده‌اند به نزدیک دو هزار نفر رسیده است.

تاکنون حداقل ۱۹۰۹ نفر در جریان این اعتراضات بازداشت شده‌اند که در بین آن‌ها «۶۸ دختر جوان هم حضور دارند.»

تظاهرات علیه السیسی از روز جمعه گذشته آغاز شده و به دعوت احزاب سیاسی قرار است در روزهای آتی نیز ادامه یابد.

اعتراضات پس از آن آغاز شد که فردی به نام «محمد علی» تاجر و هنرمند مصری که می‌گوید سال‌ها با ارتش مصر همکاری کرده و اکنون در اسپانیا به سر می‌برد، ویدئوهایی از ساخت کاخ‌های بزرگ ریاست‌جمهوری و همینطور فساد درون ارتش و خانواده السیسی منتشر کرد. او سه‌شنبه گذشته برای اولین بار مردم را به تظاهرات در روز جمعه فراخواند.