به گزارش افکار نیوز به نقل از العالم، جورج صبرا سخنگوي شورای مخالفان نظام سوریه گفت: این شورا با هدف ارسال سلاح برای افراد مسلح خود دفتر هماهنگي تشکیل داده است.

وی در عین حال از ذکر مکان استقرار این دفتر یا نام کشورهای خارجی ارایه کننده سلاح به مخالفان خودداری کرد.

جورج صبرا با قرائت بیانیه ای در حضور خبرنگاران گفت: " ما خواستار دخالت نظامی فوری کشورهای عربی و غربی و ایجاد منطقه پرواز ممنوع با هدف جلوگیری از قتل سوریها هستیم ".

این بیانیه افزود: " ما همچنین خواستار مسلح کردن ارتش آزاد سوریه می باشیم ".

در سایه اصرار عربستان و قطر برای ارسال مقادیر بیشتری سلاح برای گروههای سلفی تندرو که نوک پیکان عملیات نظامی علیه شهروندان عادی و ارتش سوریه هستند، روزنامه واشنگتن پست فاش کرد: آمریکا و همپیمانان این کشور اقدام به برگزاری مذاکرات جدی درباره گزینه های نظامی محتمل در سوریه کرده اند.

روزنامه واشنگتن پست به نقل از منابعی در کاخ سفید نوشت: این گزینه ها به ویژه مسلح کردن مستقیم نیروهای مخالف نظام سوریه، ارسال سربازانی برای تضمین ایجاد گذرگاه انسانی یا منطقه ای امن برای نیروهای شورشی یا انجام حملات هوایی علیه سیستم های دفاع هوایی سوریه را در برمی گیرد.

این روزنامه بار دیگر اعلام کرد که آمریکا و همپیمانانش درباره دامنه عملیات نظامی احتمالی و چگونگی اجرای آن، اختلاف دارند.

خبرنگار رادیو اوستن نروژ در بروکسل به نقل از دیپلمات های اروپایی گزارش داد: قطر و عربستان به طور عملی اقدام به امضای قراردادهای نظامی برای ارسال سلاح به گروههای مسلح در سوریه کرده اند.

برپایه این گزارش، عربستان و قطر مبلغ ۱۸۹ میلیون دلار پرداخته کرده اند که این مبلغ چندین برابر قیمت واقعی سلاح های مورد معامله است. علت این امر تعهد دلال های اسلحه، مبنی بر ارسال این سلاح ها به گروههای مسلح در سوریه در سریع ترین زمان ممکن با هماهنگی با ماموران سازمان های اطلاعاتی غربی و افرادی از دستگاههای اطلاعاتی قطر و عربستان مستقر در ترکیه و لبنان می باشد.

این اطلاعات حاکی است ترکیه، بلژیک و فرانسه به همراه رژیم صهیونیستی از جمله طرف هایی هستند که برای خرید سلاح با آنها قرارداد امضا شده است و آمریکایی ها و انگلیسی ها نیز در این تلاش ها مشارکت دارند.

ناظران بر اين باورند كه عربستان و قطر تلاش مي كنند تا خمپاره هاي سنگين، موشك هاي ضد تانك و موشك هاي زمین به هواي قابل حمل بر روي كتف جهت هدف قرار دادن بالگردهای ارتش سوريه در اختيار مخالفان قرار دهند.