هیچ کس به استیضاح ترامپ اهمیتی نمی‌دهد

نجیب ابوکیله، رئیس جمهور السالوادور، در مصاحبه‌ای با فاکس نیوز بعد از تاکید بر این که قصد پرداختن به سیاست آمریکا را ندارد گفت: شما با صحبت کردن درباره مساله‌ای که هیچ کس به آن اهمیتی نمی‌دهد وقتتان برای مصاحبه را تلف می‌کنید.

اخبار بین‌الملل- ابوکیله با این حال در پاسخ به سوال مارتا مک‌کالوم مجری فاکس نیوز در خصوص این که آیا با توجه به مناقشه اخیر مربوط به شنود گفت‌وگوی تلفنی رئیس جمهور آمریکا با همتای اوکراینی‌اش نگران انتشار علنی هر گونه گفت‌وگویش با ترامپ است گفت، در گفت‌وگوهایش با ترامپ احتیاط بیشتری به خرج خواهد داد.

 او تاکید کرد: من از این پس (در این گفت‌وگوها) احتیاط بیشتری به خرج خواهم داد.

اخیرا دموکراتهای مجلس نمایندگان آمریکا رسما فرآیند تحقیقات برای استیضاح دونالد ترامپ را از بابت اتهامات مرتبط با گفت‌وگوی تلفنی ماه ژوئیه رئیس جمهور آمریکا با رئیس جمهور اوکراین که در آن او خواستار تحقیقت اوکراینی‌ها علیه جو بایدن، نامزد ریاست جمهور حزب دموکرات و پسرش در این کشور شده بود، به جریان انداختند.

ابوکیله در عین حال در این صحبتهایش به توافق چند روز قبل السالوادور با آمریکا برای افزایش ظرفیت این کشور در پذیرش پناهجویان اشاره کرد.

ابوکیله خاطر نشان کرد، بار مسئولیت پناهندگی نباید تماما به دوش آمریکا بیفتد.

وی گفت: ما مشکلی داریم که باید آن را اصلاح کنیم. در السالوادور ما از دهه 1980 تا کنون مشغول فرستادن مهاجران به آمریکا و یا جاهای دیگر بوده‌ایم.

منتقدان این توافق منعقد شده به ابتکار دونالد ترامپ میان آمریکا و السالوادور، به مساله نرخ بالای جرم و جنایت در السالوادور نظیر قتل و فعالیت باندهای تبهکار اشاره می کنند.

ابوکیله با اشاره به این مسائل، مدعی شد، در طول دوره ریاست جمهوری‌اش موفق شده میزان قتل را در السالوادور 60 درصد کاهش دهد. او گفت که معتقد است، "رویاهای السالوادوری‌ها در وطنشان و بدون آن که آنها مجبور به مهاجرت به کشورهایی مثل آمریکا باشند،‌ قابل تحقق هستند".