ضرورت تحقیق برای اثبات قانونی بودن فعالیت «هانتر بایدن»در اوکراین

«مایکولا آزاروف» نخست وزیر پیشین اوکراین در یک مصاحبه گفت که این کشور اروپایی باید در مورد فعالیتهای «هانتر بایدن» پسر «جو بایدن»- معاون سابق ریاست جمهوری آمریکا و نامزد کنونی انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰- تحقیق کند تا مشخص شود که آیا نقش و فعالیت وی در شرکت گاز اوکراینی «بوریسما» (Burisma) با قوانین اوکراین همخوانی دارد یا خیر.

اخبار بین‌الملل- آزاروف در گفته های خود ذکر نکرد که کدام قوانین اوکراین مدنظر اوست.

گفتنی است که نقش و نوع فعالیت هانتر بایدن در شرکت گاز اوکراینی «بوریسما» پس از انتشار متن گفتگوی جنجالی «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا با «ولادیمیر زلنسکی» همتای اوکراینی اش در مورد انجام تحقیقات در خصوص فعالیتهای وی در اوکراین، مورد توجه مقامات و رسانه ها قرار گرفت.

سخنگوی تیم انتخاباتی جو بایدن از هرگونه اظهارنظر درباره سخنان آزاروف خودداری کرد.

در همین ارتباط، دایره ملی ضد فساد اوکراین روز جمعه اعلام کرد که در مورد فعالیت شرکت بوریسما در فاصله سالهای ۲۰۱۰ تا ۲۰۱۲ در حال انجام تحقیقات است، اما تغییرات حاصله در هیأت مدیره این شرکت پس از پیوستن هانتر بایدن به آن در سال ۲۰۱۴ را بررسی نمی کند.

لازم به ذکر است که دموکراتهای مجلس نمایندگان آمریکا در تلاش برای پیگیری تحقیقات جهت استیضاح ترامپ هستند. قانونگذاران در حال بررسی این موضوع هستند که آیا اقدامات ترامپ امنیت ملی و صحت انتخابات در آمریکا را به مخاطره می اندازد یا خیر و می گویند که ترامپ برای پیروزی مجدد در انتخابات ریاست جمهوری از رهبری خارجی یک «مساعدت سیاسی» درخواست کرده است.