حمله گروهی ناشناس به منازل رهبران اپوزیسیون سودان

در این بیانیه آمده است، گروهی ناشناس به منزل شریف محمد عثمان، رئیس کنگره سودان در خارطوم و عضو کمیته کار میدانی ائتلاف گروه‌های آزادی و تغییر حمله کردند.

اخبار بین‌الملل- همچنین منزل محمد حسن سید، فعال جمعیت شاغلین سودان و از بارزترین اعضای ائتلاف آزادی و تغییر و نهال عمر، رهبر حزب کنگره مورد حمله قرار گرفت و براساس بیانیه مذکور عمر پیش از این از سوی "بازماندگان نظام گذشته" (دولت عمر البشیر، رئیس جمهوری برکنار شده سودان) تهدید شده بود.

در ادامه این بیانیه آمده است: ما این حملات را محکوم و تاکید می‌کنیم که این حملات بچگانه ما را نمی‌ترساند و وادار نمی‌کند که از نیمه راه بازگردیم. ما می‌دانیم که مسیر برای تکمیل ماموریت انقلاب بسیار پر مخاطره خواهد بود و از جمله این خطرات اقدامات گروه‌های مخالف انقلاب و نیروهای نظام قدیم هستند که تسلیم نشده و برای هجوم به نیروهای انقلابی از همه ابزارهای قانونی و غیرقانونی استفاده خواهند کرد.

حزب کنگره سودان تاکید کرد، برای جست‌وجوی جنایتکاران و تحویل آنها به دادگاه از مسیر قانونی اقدام می‌کند.

در بیانیه حزب کنگره به تلفات جانی و مالی حملات مذکور اشاره‌ای نشده است.

عبدالله حمدوک به عنوان نخست وزیر سودان در دوره انتقالی ۲۱ اوت مراسم تحلیف را به جای‌ آورد. دوره انتقالی ۳۹ ماه به طول خواهد کشید و در پایان آن انتخابات ریاست جمهوری برگزار شده و قدرت در میان ائتلاف آزادی و تغییر و شورای نظامی انتقالی تقسیم می‌شود.

مردم سودان امیدوار هستند که توافق بر سر مرحله انتقالی که در ماه اوت به امضا رسید، به آشوب‌های متوالی این کشور پایان دهد، آشوب‌هایی که از زمان عزل البشیر توسط فرماندهی ارتش سودان در میان اعتراضات مردمی به اوضاع اقتصادی نابسامان کشور گریبانگیر سودان شده‌اند.