کشور نیازمند حضور در میدان برای مبارزه با داعش است

عبدالوهاب الساعدی، فرمانده نیروهای مبارزه با تروریسم عراق در گفت‌وگو با شبکه خبری المیادین اظهار کرد: پیشنهاد رئیس پارلمان برای برعهده گرفتن وزارت دفاع را رد کردم. شرایط فعلی کشور نیازمند حضور در میدان برای مبارزه با داعش است.

اخبار بین‌الملل- الساعدی در ادامه گفت: بازنشسته شدن یا حتی زندان را به برعهده گرفتن وزارت دفاع ترجیح می‌دهم.

فرمانده نیروهای مبارزه با تروریسم عراق همچنین امروز (یکشنبه) در گفت‌وگویی با شبکه تلویزیونی سومریه نیوز عراق ضمن تکذیب خبرهای منتشر شده درباره سفر او به ترکیه تاکید کرد که در بغداد حضور دارد.

وی در ادامه افزود: خبرهایی که در شبکه‌های اجتماعی مختلف درباره سفر من به ترکیه منتشر شده‌اند، صحت ندارند و من در بغداد هستم.

این مسؤول عراقی با اشاره به اینکه هیچ‌گونه صفحه‌ و یا حساب کاربری در شبکه‌های اجتماعی ندارد، گفت: من از دستورات نظامی پیروی می‌کنم.

در پی انتشار اخباری از انتقال الساعدی به وزارت دفاع، ده‌ها تن در شهر الشعلة واقع در شمال بغداد تظاهرات اعتراضی به راه انداختند.

تصمیم عادل عبدالمهدی، نخست وزیر عراق برای انتقال فرمانده نیروهای مبارزه با تروریسم که نقش زیادی در درگیری‌های علیه تروریسم داشت به وزارت دفاع موجی از خشم و علامت‌های سوال درباره علت این تصمیم را به همراه داشته است.

دفتر نخست وزیری به علت این برکناری اشاره نکرده است اما ناظران می‌گویند این امر به اختلافات داخلی بین احزاب و گروه‌های بانفوذ و در کنار آن مداخله در امور امنیتی و دفاعی کشور بازمی‌گردد.

نیروهای مبارزه با تروریسم عراق در آمریکا تاسیس و آموزش دیده‌اند و از سوی واشنگتن سلاح دریافت می‌کنند.