اسارت ۳ هزار  نظامی عربی در عملیات "نصرمن الله" یمن

"محمد البخیتی" عضو دفتر سیاسی جنبش انصارالله در گفت و گو با شبکه خبری الجزیره درباره جزئیات عملیات نظامی "نصر من الله" در محور نجران گفت که افشای عملیات نظامی نجران در روز شنبه ارتباطی با اخبار درز کرده روزنامه وال استریت ژورنال درباره موافقت ریاض با آتش بس جزئی در یمن ندارد.

اخبار بین‌الملل- وی تصریح کرد که اگر سعودی ها به ابتکار عمل انصارالله درباره آتش بس پاسخ می دادند در این صورت شاید ارتش یمن عملیات نظامی نجران را فاش نمی‌کرد تا فضای ارائه ابتکار مخدوش نشود و  سعودی ها

  بخاطر بزرگی خسارت عظیمی که در این عملیات متحمل شده، خجالت زده نشوند.

این عضو انصارالله درباره عدم اعتماد به سعودی ها برای پذیرش آتش بس و عدم اطمینان به اطلاعات وال استریت ژورنال و انتشار این عملیات نظامی در نجران تصریح کرد که اولا عدم اعلام این موضوع از سوی سعودی ها به

شکل رسمی و دوم تداوم حملات ائتلاف عربی ضد یمن و کشتار غیر نظامیان و حملات گسترده تر و عملیات نظامی بیشتر آنها برای نجات نیروهای خود علت این امر بوده است.

البخیتی درباره جزئیات این عملیات و زمان انجام آن و منطقه جغرافیایی آن به شبکه الجزیره گفت که این عملیات در طول سه ماه صورت گرفته و یک شبه نبوده و منطقه آن نیز استان های صعده و نجران بوده است.

وی درباره علت انتشار فیلم این عملیات در روز شنبه گفت که این مساله به برآوردهای نظامی مربوط بوده و ارتباطی به مسایل دیگر ندارد.

این عضو دفتر سیاسی انصارالله همچنین افشا کرد که سخنگوی انصارالله به زودی تصاویر و فلیم های ویدیوئی برای اثبات این عملیات در نجران و نیز جزئیات شمار اسرا و تابعیت آنها و نیز شمار کشته ها منتشر خواهد کرد.

البخیتی  اشاره کرد که شمار اسرا ۳ هزار نفر است  که در میان آنها اتباع یمنی و سودانی مزدور سعودی و گروهی از نیروهای سعودی حضور دارند و  روز یکشنبه سخنگوی نیروهای انصارالله ساعت ۳ ظهر تعداد اسرا و جزئیات بیشتری را اعلام می کند.