انصارالله: دشمن سعودی اسرای خود را نادیده می‌گیرد

 «محمد عبدالسلام» سخنگوی جنبش انصارالله یمن روز یکشنبه نحوه برخورد ارتش سعودی با نظامیان این کشور را محکوم کرد و گفت که «فرماندهان سعودی از نظامیان خود به عنوان سپر انسانی در جنگ استفاده می‌کنند».

اخبار بین الملل-به نوشته پایگاه اطلاع‌رسانی جنبش انصارالله، عبدالسلام گفت: «فرماندهان ارتش سعودی هنگامی که زمان مرگشان فرا می‌رسد، از نیروهای خود به عنوان سپر انسانی می‌کنند».

وی افزود: «دشمن سعودی اسرای خود را نادیده می‌گیرد و اجساد نیروهای خود را در حالی که روز زمین افتاده است، به حال خود رها می‌کند و برخی از فرماندهان آن در همان ابتدای جنگ، پشت نظامیانش را خالی می‌کنند و پا به فرار می‌گذارند».

سخنگوی جنبش انصارالله یمن گفت: «اقدام بدتر ارتش سعودی این است که عمدا اسرا را بمباران می‌کند تا فاجعه‌ای رخ ندهد و این در تصاویر ضبط شده مربوط به عملیات نصر من الله مشخص است».

«عبدالقادر المرتضی» رئیس کمیته ملی اسرای یمن پیش از این گفته بود که ارتش سعودی در عملیات نصر من الله در محور نجران، اجساد نظامیان خود را روی زمین رها کرده است و با انجام حملات هوایی به سمت خودروهای امدادرسانی صلیب سرخ اجازه انتقال زخمی‌ها و اجساد کشته‌ها به بیمارستان را نمی‌داد.

یحیی سریع سخنگوی نیروهای مسلح یمن در تشریح عملیات «نصر من الله» در جنوب عربستان گفت که ارتش یمن عملیات مذکور را از ۱۵ آگوست (۲۴ مرداد) در محورهای مختلف جبهه نجران آغاز کرد. این عملیات با رصد دقیق و اطلاعاتی چند ماهه انجام شد و یگان‌های مختلف نیروهای مسلح یمن در آن شرکت داشته‌اند. عنصر «غافلگیری» از مهم‌ترین دستاوردها برای برتری بر دشمن در این عملیات بوده است. عناصر نفوذی در داخل صفوف «نیروهای دشمن و فریب‌خوردگان» نقشی مهم در این عملیات و موفقیت آن ایفا کردند.

وی افزود: «عملیات‌های موشکی که در مرحله اول عملیات نصرالله من الله انجام شده، ۹ عدد بوده که در آن مقرها، پایگاه‌های نظامی و فرودگاه‌های دشمن هدف قرار گرفتند. سریع تصریح کرد، یگان پهپادی ارتش یمن بیش از ۲۰ عملیات انجام داده که هدف یکی از آنها مرکز نظامی حساسی در ریاض بوده است.»