تمدید مهلت حضور نتانیاهو در دادگاه مربوط به فساد

درحالیکه بنیامین نتانیاهو در حال مبارزه با رقبای سیاسی خود برای تشکیل کابینه و در اختیار گرفتن قدرت است، دادستان کل رژیم صهیونیستی جلسه دادگاه مقدماتی نتانیاهو به اتهام رشوه، فساد مالی و سوء استفاده از قدرت را به مدت چهار روز به تعویق انداخت.

اخبار بین‌الملل- «آویخای ماندلبلیت» در ماه فوریه گفته بود که قصد دارد نتانیاهو را در ارتباط با سه پرونده فساد در دادگاه که از روز چهارشنبه آغاز می‌شود محاکنه کند. یکی از اتهامات مساله نفوذ غیرقانونی نتانیاهو به رسانه‌ها برای مثبت نشان دادن وجهه وی و خانواده‌اش و اتهام دیگر دریافت رشوه از دو تاجر میلیاردر در ازای انجام خدماتی برای آنها است.  

براساس گزارش روزنامه وال استریت ژورنال، دفتر دادستانی کل رژیم صهیونیستی روز یک شنبه اعلام کرد که تیم وکلای آقای نتانیاهو چهار روز دیگر مهلت دارد که دفاعیات خود را ارائه کند. 

دفتر دادستانی اعلام کرده است که وکلای نتانیاهو درخواست کرده‌اند که مهلت حضور در دادگاه دو روز بیشتر تمدید شود. 

این گزارش می‌گوید که نتانیاهو شخصا در دادگاه حضور نخواهد یافت.

وال استریت ژورنال گزارش داد که دادگاه رژیم صهیونیستی بعد از حدود یک تا دو ماه تصمیم نهایی را درباره اتهامات منتسب به بنیامین نتانیاهو خواهد گرفت. 

نتانیاهو که بعد از انتخابات ماه مارس موفق به تشکیل کابینه نشده بود در انتخابات ماه سپتامبر نیز کرسیهای لازم را برای تشکیل کابینه به دست نیاورده است و در حال چانه زنی برای ماندن در قدرت است. 

موفقیت وی در تشکیل کابینه و حضور در قدرت احتمالا در زمینه پرونده‌های مربوط به فساد وی نیز تاثیر بسزایی خواهد داشت و به نوعی آینده سیاسی وی را تعیین خواهد کرد.