کاخ سفید برای پاسخ به استیضاح ترامپ «اتاق جنگ» تشکیل نمی‌دهد

یکی از وکلای دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا گفت کاخ سفید قصد تشکیل «اتاق جنگ» برای پاسخ به تحقیقات مربوط به استیضاح او مشابه استراتژی مورد استفاده دولت بیل کلینتون، رئیس جمهور سابق را ندارد.

اخبار بین الملل- جی سکولو به آکسیوس گفت ما تنها یک تحقیق مهم چند بعدی از نظر قضایی را صورت دادیم. اتاق جنگی در کار نیست. ما تاکنون متناسب با شرایط پاسخ دادیم. ما در این مبارزه پیروز شدیم.

او افزود: ما به تحقیقات مربوط به استیضاح ترامپ در خصوص تحت فشار گذاشتن مقامات اوکراینی برای تحقیقات درباره پسر جو بایدن، معاون رئیس جمهور سابق به همان روش پاسخ می‌دهیم.

وکیل ترامپ به آکسیوس گفت گروه‌هایی در حال اقدام در درون و خارج از کاخ سفید هستند.

لانی دیویس، یکی از وکلای اصلی اتاق جنگ دولت کلینتون در سال‌های ۱۹۹۸ و ۱۹۹۹ به آکسیوس گفت نداشتن استراتژی جداگانه در قبال استیضاح اشتباه خواهد بود. او یادآور شد اتاق جنگ کلینتون متشکل از یک تیم ۱۲ نفره از وکلا بود. دیویس گفت بدون داشتن مدرک، خوب یا بد، نمی‌توان به طور موثری در مقابل استیضاح دفاع کرد.

در پی افشای رسوایی مکالمه تلفنی میان ترامپ و ولادیمیر زلنسکی، همتای اوکراینی او دموکرات‌های مجلس نمایندگان بار دیگر موضوع استیضاح او را مطرح کردند. همچنین نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا تاکید کرد افکار عمومی این کشور از تحقیقات درباره امکان برکناری دونالد ترامپ حمایت می‌کند.

نانسی پلوسی گفت افکار عمومی تغییر کرده و پس از افشای اطلاعاتی درباره مکالمه تلفنی روسای جمهور آمریکا و اوکراین، اکنون از تحقیقات مربوط به محاکمه پارلمانی دونالد ترامپ، حمایت می‌کند.

چندی پیش یک افشاگر اعلام کرد رئیس‌جمهور آمریکا در گفت‌وگویی تلفنی با رئیس‌جمهور اوکراین خواهان تحقیقات در خصوص جو بایدن و پسرش شده است. سرانجام دولت ترامپ با فشار اعضای دموکرات مجلس نمایندگان آمریکا تصمیم گرفت متن این مکالمه تلفنی را منتشر کند و در اختیار عموم قرار دهد.

در پی این رسوایی ۲۱۹ نماینده دموکرات روز چهارشنبه گذشته به همراه یک نماینده مستقل به اجماع خواهان استیضاح و تحت پیگرد قرار دادن ترامپ شدند.