حمله هوایی ائتلاف سعودی به صعده

«یحیی سریع» سخنگوی نیروهای مسلح یمن دوشنبه شب اعلام کرد که جنگنده‌های ائتلاف سعودی در 12 ساعت گذشته در مجموع بیش از 39 بار به مناطق مختلف یمن حمله کردند.

اخبار بین الملل- سخنگوی نیروهای مسلح یمن گفت که از این میان ائتلاف سعودی تنها 34 بار به استان صعده که در شمال یمن قرار دارد، حمله هوایی کرد.

«یحیی سریع» سخنگوی نیروهای مسلح یمن شنبه شب اعلام کرد که طی چند ساعت گذشته، 25 بار به «صعده» و «حجه» واقع در شمال و شمال غربی یمن حمله هوایی شده است.

حملات ائتلاف سعودی به یمن در حالی ادامه دارد که انصارالله یمن اخیرا پیشنهاد توقف مشروط حملاتش به عربستان را داده است، اما ادامه حملات و تجاوزات ائتلاف متجاوز نشان می‌دهد که این پیشنهاد بی پاسخ مانده است.

 مهدی المشاط شامگاه جمعه گذشته (۲۹ شهریور) که به مناسبت پنجمین سالروز پیروزی انقلاب ۲۱ سپتامبر این کشور سخنرانی می‌کرد، اعلام کرد که به نیابت از نیروهای مسلح یمن حمله به اهداف عربستان سعودی به وسیله موشک و پهپاد را متوقف می‌کند و امیدوار است که این کشور هم دست به اقدام متقابل بزند و حملات به یمن را متوقف کند.

در همین ارتباط، «محمد البخیتی» عضو شورای سیاسی جنبش انصارالله یمن به وبگاه لبنانی «العهد» گفت، طرف سعودی هیچ پاسخی به پیشنهاد «مهدی المشاط» رئیس دولت نجات ملی از طریق کانال‌های مستقیم یا غیرمستقیم دریافت نکرده است.