دیدار رئیس شورای عالی سیاسی یمن و گریفیتس

«مهدی المشاط» رئیس شورای عالی سیاسی یمن روز سه‌شنبه با «مارتین گریفیتس» نماینده سازمان ملل در امور این کشور دیدار کرد و گفت که یمن از صلح فراگیری که به درد و رنج ملت یمن و بازگشت امنیت به این کشور و منطقه بیانجامد، استقبال می‌کند.

اخبار بین الملل- وی گفت که یمن گام‌های عملی بسیاری را ارائه کرد که این مساله جدیت این کشور برای رسیدن به راه‌حل‌های مسالمت آمیز همزمان با آغاز بیش از 90 درصد از تعهدات توافقات استکهلم را مربوط به الحدیده را نشان می‌دهد، این در حالی است که طرف دیگر در اجرای تعهداتش، هیچ گامی برنداشته است.

مهدی المشاط افزود: «برای تحقق صلح در یمن، طرح‌های زیادی را ارائه کرده‌ایم که آخرین مورد آن، توقف مشروط حملات یمن به عربستان در ازای لغو محاصره و توقف حملات سعودی به یمن بود».

مهدی المشاط تاکید کرد که یمن به حمایت خود از تلاش‌های نماینده سازمان ملل در امور این کشور ادامه می‌دهد تا زمانی که اهدف ملت یمن محقق شود.

ماریتن گریفیتس نماینده سازمان ملل در امور یمن نیز از طرح رئیس المشاط رئیس شورای عالی سیاسی یمن و آزادی صدها اسیر تمجید کرد و گفت که این طرح می‌تواند باعث تشویق به صلح می‌شود.

گریفیتس ساعاتی قبل از دیدار با المشاط، با رهبر انصارالله یمن دیدار ویژه داشت و در آن گفت که ائتلاف سعودی باید از ابتکار عمل دولت نجات ملی یمن استقبال کرده و به حملات خود علیه این کشور پایان دهد.

رهبر انصار الله یمن طی این دیدار بر تلاش‌های مداوم دولت نجات ملی این کشور به منظور تحقق صلح و ثبات در یمن تأکید کرد و گفت که ابتکار عملی که «مهدی المشّاط»، رئیس شورای عالی سیاسی یمن اخیرا ارائه کرده است، نشان دهنده این تلاش‌ها و حرکت به سمت ثبات و گفت‌وگو سیاسی فراگیر است.