سید حسن نصرالله اربعین را روزی تاریخی و جهانی خواند

سید حسن نصرالله، دبیر کل حزب الله لبنان در سخنانی تصریح کرد: با توجه به ثبات در مرزها، مراسم اربعین امسال در بعلبک برگزار می‌شود.

اخبار بین الملل- طی سال‌های گذشته ما طرح بزرگداشت اربعین را به خاطر شرایط امنیتی از دست می‌دادیم. به سبب شرایطی که بر مرز‌ها نظیر منطقه جرود حاکم بود و ما نگران جان مردم بودیم که مبادا هدف گلوله باران یا خودرو‌های بمب گذاری شده قرار گیرند.

سید حسن نصرالله افزود: با توجه به خوب شدن و ثبات یافتن اوضاع امنیتی، برادران در این موضوع تجدیدنظر کردند و قرار است امسال روز اربعین در شهر بعلبک گرامی داشته شود. طبیعتا روز اربعین یک روز محوری، مرکزی، تاریخی و جهانی در کربلاست؛ بخصوص بین نجف و کربلا. سرزمین بعلبک به خاطر عبور قافله اسرای کربلا مقدس است. تصمیم گرفته شد روز اربعین امسال بار دیگر در بعلبک گرامی داشته شود.

سید مقاومت خاطرنشان کرد: ویژگی‌های بعلبک و تاریخ این شهر جزو مسلمات تاریخی است چرا که قافله اسرای (کربلا) از این منطقه عبور داده شدند تا به سرزمین شام برسند؛ بنابراین بعلبک لبنان مکانی است که امام زین العابدین (ع)، امام محمد باقر (ع) و بانو زینب (س) و نوادگان دختری و پسری رسول خدا از این منطقه عبور کرده اند. همچنین سر‌های شهدا از این منطقه به سمت شام انتقال یافته است. این مکان در بقاع بعلبک موجود است.