انصارالله، عربستان را به تکرار حملاتی مثل حمله آرامکو تهدید کرد

مهدی المشاط، رئیس شورای سیاسی یمن در دیدار با مارتین گریفیث، فرستاده سازمان مل به یمن گفت: در راه صلح ما طرح‌های زیادی را ارائه کردیم که آخرین آن توقف حمله به عربستان در ازای توقف هدف قرار گرفتن خاک یمن و لغو محاصره و آزادی صدها تن از اسرا بود. این درحالی است که ائتلاف عربستان هنوز هیچ گام عملی برای صلح برنداشته است.

اخبار بین‌الملل- وی افزود: زمانی که طرح را ارائه کردیم هدفمان صلح بود. ما مجبور شدیم تعدادی از حملات استراتژیک را که برای آن برنامه ریزی کرده بودیم و از حیث حجم و اندازه و تأثیر از حمله آرامکو کمتر نبود به تأخیر انداختیم. ما می‌خواستیم صدای صلح را بلند کنیم و اگر به صدای ما گوش ندهند حملات هولناکی را انجام خواهیم داد و آن‌ها را مجبور خواهیم کرد که به آن گوش دهند.

المشاط گفت: ما گام‌های زیادی برای رسیدن به حل سیاسی برداشته‌ایم اما طرف مقابل هیچ گامی برنداشته است. کشورهای متجاوز به جای اینکه گام‌های عملی بردارند به تشدید جنگ اقتصادی از طریق توقیف کشتی‌های حامل مواد غذایی، دارو و سوخت دست می‌زنند.

المشاط هشدار داد که چنین اقداماتی به افزایش سطح تهدید کشتیرانی و نظامی کردن دریای سرخ منجر می‌شود و متجاوزان تبعات آن را برعهده دارند.

وی گفت: موضع طرف مقابل درباره صلح از صرف اظهارات تجاوز نکرده است. ما از تلاش‌های فرستاده سازمان ملل برای برآورده کردن خواسته‌های مردم یمن حمایت می‌کنیم.

المشاط از سازمان ملل خواست به نقش خود درباره بازگشایی فرودگاه بین المللی صنعا عمل کند.

وی این سازمان را به عدم برخورد جدی درباره ادامه محاصره یمن از سوی متجاوزان متهم کرد و گفت:‌ساکنان شهر از گرسنگی و بیماری می‌میرند بدون اینکه اجازه ورود یک قرص نان یا یک جعبه دارو داده شود.