افزایش حامیان استیضاح رئیس‌جمهور آمریکا

نتایج یک نظرسنجی جدید نشان داد تعداد حامیان استیضاح و برکناری دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا برای اولین بار از مخالفان آن پیشی گرفته است.

اخبار بین الملل- نتایج نظرسنجی جدید پولیتیکو-مورنینگ کانسالت نشان داد تعداد حامیان پیگیری استیضاح ترامپ از سوی کنگره به ۴۶ درصد در مقابل ۴۳ درصد مخالفان آن رسید.

بر اساس این نظرسنجی تعداد حامیان استیضاح ترامپ نسبت به هفته گذشته ۳ درصد افزایش داشته که بی ارتباط به رسوایی تازه رئیس‌جمهور آمریکا در ماجرای اوکراین گیت نیست.

نتایج این نظرسنجی در حالی منتشر شد که نتایج نظرسنجی‌های اخیر همگی از افزایش میزان حامیان استیضاح رئیس‌جمهور آمریکا در بحبوحه مطرح شدن رسوایی تازه او در خصوص مکالمه تلفنی جنجالی با همتای اوکراینی‌اش علیه جو بایدن، رقیب دموکرات او در انتخابات ۲۰۲۰ خبر می‌دهد.

نظرسنجی جدید پولیتیکو-مورنینگ کانسالت بالاترین میزان حمایت از استیضاح ترامپ از زمان ورود او به کاخ سفید را نشان داد. همچنین بر اساس نتایج این نظرسنجی از هر ۱۰ حامی حزب دموکرات ۸ نفر موافق استیضاح رئیس‌جمهور آمریکا بودند. با این حال این رقم در میان حامیان حزب جمهوری خواه ۹ درصد بدست آمد.

همچنین نظرسنجی دانشگاه مون موث که اوایل این هفته منتشر شد، نشان داد ۴۴ درصد از شرکت کنندگان حمایت خود را از برکناری ترامپ از قدرت اعلام کردند.

به تازگی افشاگری ناشناس اعلام کرد ترامپ در چندین تماس تلفنی با ولادیمیر زلنسکی، همتای اوکراینی خود خواستار تسریع تحقیقات درباره فساد مالی پسر جو بایدن شده است. به دنبال این خبر، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا اعلام کرد این مجلس بررسی رسمی استیضاح ترامپ را به اتهام نقض قسم خود آغاز می‌کند.

محتوای گفت‌و‌گوی ترامپ و رئیس‌جمهور اوکراین که بوسیله افشاگر جامعه اطلاعاتی آمریکا فاش شد، رسوایی بزرگی برای ترامپ در آستانه انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ به همراه داشته و او را در معرض استیضاح قرار داده است. او طی تماسی تلفنی در ۲۵ ژوئیه از رئیس‌جمهور اوکراین خواسته بود تا تحقیقات درباره فساد مالی جو بایدن و پسرش را تسریع بخشد. افشای این موضوع باعث شد دموکرات‌های مجلس نمایندگان آمریکا بار دیگر گزینه استیضاح را مطرح کنند.

نظرسنجی پولیتیکو-مورنینگ کانسالت در فاصله ۲۷ تا ۳۰ سپتامبر در میان ۲ هزار و ۴۸۸ نفر برگزار شد.