جانسون باز هم پارلمان انگلیس را تعلیق می‌کند

دفتر نخست‌وزیر انگلیس در بیانیه‌ای اعلام کرد بوریس جانسون تصمیم به تعلیق پارلمان از ۸ تا ۱۴ اکتبر دارد.

اخبار بین الملل- بنابر اعلام دفتر شماره ۱۰ خیابان داونینگ، جانسون از ملکه الیزابت دوم درخواست خواهد کرد تا پارلمان این کشور را از سه شنبه آینده تا دوشنبه بعدی تعطیل کند.

هفته پیش دادگاه عالی انگلیس در حکمی تصمیم بوریس جانسون برای تعلیق فعالیت پارلمان را غیرقانونی اعلام کرد. رای دیوان عالی انگلیس که متشکل از ۱۱ قاضی بود اعلام و بدین ترتیب مشخص شد که بوریس جانسون در ارائه مشورت به ملکه و کسب نظر موافق وی برای معلق کردن ۵ هفته‌ای مجلس عوام، سیاسی عمل کرده و لذا اقدامش غیرقانونی است.

نخست‌وزیر انگلیس که خواهان خروج بدون توافق کشورش از اتحادیه اروپاست، روز ششم شهریور اعلام کرد از ملکه این کشور خواسته تا مجلس را به مدت ۵ هفته تعلیق کند.

در حالی که ۲۹ روز به زمان تعیین شده برای خروج انگلیس از اتحادیه اروپا باقی مانده است، زمان دستیابی به توافق برکسیت بسیار کوتاه است.

در صورت شکست مذاکرات، در هیچ شرایطی بوریس جانسون تقاضای به تعویق انداختن برکسیت را مطرح نخواهد کرد. با این حال قانونی در انگلیس تصویب شده است که وی را ملزم می‌کند در صورت دست نیافتن به توافق با اتحادیه اروپا تا ۱۹ اکتبر، درست پس از نشست اروپایی آتی، بار دیگر به تعویق افتادن برکسیت را تقاضا کند.

بوریس جانسون اواخر ماه ژوئیه با وعده عملی کردن برکسیت به قدرت رسید.