فضا سازی نتانیاهو برای ایجاد آشوبی دیگر در منطقه

نتانیاهو همزمان با نخستین جلسه دوره جدید پارلمان رژیم صهیونیستی در صفحه توئیتر خود مدعی حمله ایران به راه های کشتیرانی بین المللی و تاسیسات نفتی عربستان شد. نخست وزیر رژیم صهیونیستی در ادامه از لزوم دستیابی بی‌سابقه اسرائیل به سلاح از نظر کمیت، قدرت و کیفیت سخن گفت.

اخبار بین‌الملل- وی در زمانی که عمیقا در منجلاب مشکلات داخلی سیاسی فرو رفته، با تمرکز دوباره بر ایران و ایجاد تنشی دیگر در منطقه، قصد سرپوش گذاشتن بر ناکامیهای خود در تشکیل کابینه و اتهام های فساد مالی دارد.

در این میان وی بر افزایش بودجه نظامی رژیم صهیونیستی برای حملات تهاجمی و اجرایی شدن هر چه سریعتر آن تاکید کرد. برخی رسانه ها این مساله را نگرانی صهیونیست ها در مورد حمله ای احتمالی در آینده نزدیک از سوی گروههای مقاومت مطرح کرده اند. تارنمای روزنامه صهیونیستی "هاآرتص" مدعی است که اسرائیل نگران حملات پهپادی احتمالی مشابه حمله به تاسیسات "آرامکو" در عربستان است. از سوی دیگر تارنمای شبکه خبری " المانیتور" نیز نوشت که اسرائیل نگران حمله احتمالی مقاومت در آینده نزدیک است.

نتانیاهو در جلسه بازگشایی پارلمان رژیم صهیونیستی در پنجشنبه گذشته طبق معمول سعی خود را برای گسترش ترس در میان عموم و رسانه ها انجام داد. نخست وزیر رژیم اشغالگر قدس گفت که "با چالش امنیتی بزرگی روبرو هستیم که هفته به هفته شدیدتر می شود و در یک یا دو ماه اخیر عمیقا افزایش یافته است".

علاوه بر هجمه ادعاها علیه ایران که نتانیاهو بیش از یک دهه است از آنها به عنوان اهرم سیاسی استفاده کرده، وی با چنگ زدن به ابزار ایران هراسی در میانه مشکلات سیاسی داخلی سعی دارد بار دیگر شکست های خود را به گونه ای پنهان نماید.    

اقدامات این چنینی نتانیاهو و چیدن سناریوها در کنار یکدیگر برای برپایی یک تنش جدید در منطقه، در گذشته و پیش از انتخابات پارلمانی رژیم صهیونیستی نیز مسبوق به سابقه است. جاییکه کابینه نتانیاهو و هم حزبی های او برای جلب آرای انتخاباتی دور جدیدی از تنش ها را با نوار غزه آغاز کردند.

صهیونیست ها در زمان انفجار نفتکش های اماراتی در بندر الفجیره در اردیبهشت گذشته نیز سعی داشتند ایران را عامل حادثه معرفی کنند تا به هدف خود برای ایجاد آشوب در منطقه دست یابند.