انتقاد دولت هنگ‌کنگ از معترضان: مردم ترسیده‌اند

سیستم حمل و نقل ریلی هنگ کنگ به طور سراسری تعلیق و حرکت قطارها به دلیل تشدید خشونتها و اختلافات بین مخالفان دولت و نیروهای پلیس متوقف شد.

اخبار بین‌الملل- رئیس هنگ کنگ در اعتراض به تشدید خشونتها با محکوم کردن حرکت شورشیان گفت که این اقدام آنها باعث ترس و هراس همه مردم شده است.

کری لام در واکنش به اقدامات مخالفان دولت گفت: اقدامات خشن شورشیان شبی تاریک را برای هنگ کنگ رقم زد وباعث نیمه فلج شدن خدمات اجتماعی هنگ کنگ در روز جاری شد. همه مردم نگران هستند و حتی ترسیده‌اند.

مخالفان دولت در اعتراض به ممنوعیت استفاده از ماسک صورت  باعث تعطیلی بسیاری از مراکز خرید و همچنین به تعویق افتادن حرکت سیستم ریلی هنگ کنگ شدند .

ناآرامی‌ها در هنگ کنگ از آنجا شروع شد که طرح قانونی استرداد مجرمان به چین مطرح شد، اما با توجه به تظاهرات و اعتراضات گسترده خانم کری لام، رئیس اجرایی هنگ‌کنگ، چندی پیش این لایحه را "منتفی" اعلام کرد؛ اما این امر نتوانست مانع از انتقادات و واکنش‌های اعتراضی بیشتر شود.

معترضان اعتقاد دارند طبق توافق سال 1997 بین بریتانیا و چین، پکن با اعطای برخی آزادی‌ها مانند سیستم قضایی مستقل و آزادی بیان هنگ کنگ موافقت کرده، اما طرح استرداد برخی مجرمان به چین ناقض این توافق و احتمالاً مقدمه‌ای برای دخالتهای بیشتر چین خواهد بود.