سفر مقام بلندپایه روسی به کاراکاس

«یوری بوریسوف»، معاون نخست وزیر روسیه، روز شنبه به منظور دیدار با «نیکلاس مادورو»، رئیس جمهور ونزوئلا، وارد کاراکاس، پایتخت این کشور، شد.

اخبار بین الملل- خبرگزاری اینترفکس به نقل از دفتر بوریسوف این خبر را اعلام کرد. کرملین نیز ضمن اشاره به سفر معاون نخست وزیر اعلام کرد مادورو و ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه، ماه گذشته در خصوص بدهی کاراکاس به مسکو با هم به رایزنی پرداخته‌اند. کرملین از ارائه جزئیات بیشتر درباره سفر بوریسوف خودداری کرد.

رئیس جمهور ونزوئلا پیشتر اعلام کرده بود ولادیمیر پوتین، رییس جمهور روسیه وعده داده است در تمامی زمینه‌های نظامی از ونزوئلا حمایت خواهد کرد.

روسای جمهور روسیه و ونزوئلا هفته گذشته با یکدیگر دیدار و درباره موضوعات مورد علاقه دو طرف گفتگو کردند. پوتین در این دیدار از راه حل سیاسی برای حل بحران ونزوئلا حمایت کرد و خواستار گفتگو میان دولت این کشور و مخالفان شد.

از بهمن سال گذشته که «خوان گوایدو»، سردسته مخالفان ونزوئلا، با حمایت آمریکا و دیگر کشورهای غربی خود را رئیس‌جمهور موقت این کشور خواند، فشار‌ها بر نیکلاس مادورو از سوی واشنگتن به شدت افزایش یافته است. پس از اجرای کودتایی نافرجام برای برکناری مادورو، اعمال تحریم‌های مختلف علیه کاراکاس و مسدود کردن تمام دارایی‌های دولت ونزوئلا در آمریکا، رسانه‌ها اکنون از طرح دولت ترامپ برای محاصره دریایی ونزوئلا خبر می‌دهند.