قبیله محافظ مقتول سلمان به دنبال کشف واقعیت حادثه

«مجتهد» که به افشای اسرار خاندان حاکمه آل‌سعود معروف است، اخیرا در صفحه توئیتر خود مدعی شده است که قبلیه «مطیر» در صدد کشف جزئیات مربوط به نحوه مرگ و قتل «عبدالعزیز الفغم» محافظ کشته‌شده سلمان شاه سعودی است.

اخبار بین الملل- مجتهد مدعی شد که «محمد بن سلمان» ولی‌عهد سعودی از نیت قبیله الفغم غافلگیر شده و تلاش کرده تا این قبیله را از پیگیری موضوع قتل محافظ پدرش منصرف کند، اما موفق نشده است.

مجتهد وعده داده است که جزئیات مربوط به این تحرکات غافلگیرکننده را فاش کند.

منابع آگاه پیشتر درباره تصمیم قبیله مطیر برای اعزام هیاتی نزد ملک سلمان به منظور کشف جزئیات قتل الفغم خبر داده بودند.

این در حالی است که روزنامه فرامنطقه‌ای «القدس العربی» اخیرا نوشته که قتل سرلشکر «عبدالعزیز الفغم» محافظ شخصی شاه سعودی به خاطر جنگ یمن بود و علاوه بر او چند افسر دیگر نیز به قتل رسیده اما مرگ آن‌ها افشا نشده است.

بر اساس این گزارش، اطلاعات بدست آمده نشان می‌دهد که جنگ یمن علت قتل سرلشکر «عبدالعزیز الفغم» محافظ شخصی شاه سعودی بوده و به غیر از آن تعدادی از افسران ارشد نیز به قتل رسیده‌اند اما مرگ آن‌ها افشا نشده و احتمال قتل جانشینان احتمالی «بن سلمان» ولی‌عهد سعودی نیز وجود دارد.

دولت عربستان سعودی اخیرا از مرگ الفغم خبر داد و مدعی شد که او در جریان مشاجره با دوست خود هدف تیراندازی قرار گرفته و کشته شده است+ اما کارشناسان امنیتی این ادعای مقامات سعودی را رد کرده‌اند، به ویژه اینکه الفغم تحت مراقبت امنیتی بوده است.