هیچ کس حق خرابکاری در لبنان ندارد

محمد رعد رئیس فراکسیون وفاداری به مقاومت در پارلمان لبنان در خصوص حوادث اخیر عراق معتقد است که این اتفاقات درواقع از بین بردن ثبات این کشور است؛ ثباتی که که با روح مقاومت که در میان ملت عراق جریان دارد به دست آمده است.

اخبار بین‌الملل- وی اظهار کرد که آمریکایی‌ها نمی‌خواهند عراق مستقل باشد؛ بلکه می‌خواهند بنده منافع آنها و نیز همسو با منافع صهیونیست‌ها بوده و در ائتلاف با کشورهای ناتوان عربی که از گذشته تاکنون در تلاش برای جلب رضایت رژیم اشغالگر هستند باشد.

وی تاکید کرد که تا زمانی که روح مقاومت در عراق جاری است٬ از این اتفاقات نمی‌ترسیم؛ اینکه موانعی وجود دارد درست است اما مادامی‌که روح مقاومت در آن جاری باشد٬ هیچ امنیتی برای ثبات و استقرار آمریکایی‌ها در عراق وجود ندارد.

رئیس فراکسیون وفاداری به مقاومت در پارلمان لبنان اشاره کرد که هدف تکفیری‌ها از حمله به سوریه٬ ایجاد فاصله و جدایی میان نیروها و کشورهای محور مقاومت بود؛ اما این تلاش آنها ناکام ماند و تکفیری‌ها نابود شدند. وی ادامه داد که درحال حاضر اوضاع سوریه نشان می‌دهد که احتمال بسیار زیادی برای یک سازش سیاسی به نفع محور مقاومت و کسانی که نمی‌خواهند در برابر دشمن صهیونیستی شکست بخورند٬ وجود دارد.

محمد رعد خاطرنشان کرد: ثبات کنونی لبنان نتیجه تدبیر و دانش ما است٬ البته با این سخن و این معادله قصد منت گذاشتن بر هیچ‌کسی را ندارم؛ اما این درایت ما است که باوجود همه توطئه‌های آمریکا و نیز تبانی‌های برخی با ایالات متحده٬ ثبات را در کشور حفظ می‌کند.

رعد ادامه داد: اگر برخی به دنبال خرابکاری در این کشور باشند٬ بهره خود را از این کار دریافت می‌کنند؛ اما هیچ کس اجازه ندارد لبنان را چه از نظر امنیتی و چه از نظر اقتصادی و مالی٬ تخریب کند.

این شخصیت حزب‌الله تصریح کرد: ما به خوبی می‌دانیم که ملت لبنان در این دوره تحت تحریم و محاصره هستند؛ اما هرگز نمی‌پذیرند که در خدمت آمریکا بوده و با صهیونیست‌ها همکاری کنند. وی اضافه کرد که کسانی که به دنبال عزت و استقلال هستند باید در کنار مقاومت بوده و حضور خود را در میدان ثابت کنند.

نماینده حزب الله در پارلمان لبنان اظهار کرد: ما با مشکلات اقتصادی زیادی مواجه خواهیم شد و تلاش می‌کنیم تا نیروهای سیاسی را که می‌توانند در این راستا مسئولیت‌هایی را برعهده بگیرند با هم متحد کنیم؛ اما این مسئولیت نیاز به مشارکت همه دارد و ما چون دارای درایت و تدبیر هستیم هرگز بی‌نظم و بی‌برنامه رفتار نمی کنیم. وی در ادامه تصریح کرد که به دنبال حفظ ثبات و حفظ کشور خود و نیز تقویت اقتصادمان هستیم و در همه کنفرانس‌ها و مذاکراتی که به ایجاد ایده‌هایی در راستای تقویت اوضاع اقتصادی کشور کمک کند مشارکت مثبتی خواهیم داشت.

محمد رعد در پایان تاکید کرد که فشارها روی لبنان بسیار زیاد و بین‌المللی است؛ بنابراین باید با یکدیگر هماهنگ باشیم تا ثبات و حاکمیت کشور را حفظ کنیم. وی ادامه داد که مانع هجوم توطئه‌گران که به دنبال تخریب کشور از طریق اقتصاد و انتقاد هستند می‌شویم٬ به ویژه که در حالت ورشکستگی نیستیم؛ اما بهبود اقتصادمان نیاز به تدبیر و درایت و همکاری زیاد دارد و این چیزی است که خواستار آن هستیم.

یک هواپیمای جاسوسی متعلق به رژیم صهیونیستی دیروز ساعت 8 از طریق ورود به منطقه ناقوره به آسمان لبنان تجاوز کرده و یک پرواز دایره‌ای در مناطق بیروت و اطراف آن یعنی بعبدا و عالیه انجام داد و سپس ساعت 13:05 از منطقه یارون خارج شد.

هواپیمای مشابه دیگری نیز ساعت 8:10 وارد منطقه یارون شده و پس از انجام یک پرواز دایره‌ای در آسمان مناطق شوف و جنوب ساعت 15:03 از همان مناطق خارج شد.

ساعت 8:40 دقیقه یک هواپیمای جاسوسی صهیونیستی دیگر به آسمان منطقه کفرکلا تجاوز کرده و پس از یک پرواز دایره آی در مناطق بقاع غربی یعنی شوف و جنوب ساعت 15:00 از همان منطقه بیرون رفت.

همچنین دو جنگنده صهیونیستی از طریق ورود به منطقه علما الشعب و انجام پرواز دایره‌ای در مناطق جبیل و جنوب به آسمان لبنان تجاوز کرده و سپس ساعت 14:50 از غرب منطقه ناقوره خارج شدند.