شرکت ۳۷ هزار نیرو در رزمایش‌ نظامی سال ۲۰۲۰ آمریکا در اروپا

سال آینده گسترده ترین انتقال نیرو از آمریکا به اروپا در 25 سال گذشته شکل می گیرد. ارتش آمریکا روز گذشته جزئیاتی مربوط به این رزمایش بزرگ نظامی آمریکا موسوم به  "Defender 2020" که آلمان به عنوان قطب تدارکاتی آن محسوب می شود را ارائه داده است.

اخبار بین‌الملل- بر این اساس در این رزمایش بزرگ نظامی موسوم به Defender 2020" برای انتقال نیروهای آمریکایی به لهستان و کشورهای بالتیک حدود 37 هزار نیرو شرکت می کنند.

در بیانیه نیروهای امنیتی مستقر در اروپا آماده است که گسترده ترین انتقال نیرو از آمریکا به اروپا در 25 سال گذشته در این رزمایش نظامی برنامه ریزی شده است. به این ترتیب حدود 20 هزار نیرو به آن سوی آتلانتیک اعزام می شوند.

ارتش آمریکا اعلام کرده است که هدف از این رزمایش این است که آمادگی عملیات ناتو را افزایش دهیم و در مقابل مخالفان احتمالی خود بازدارندگی داشته باشیم. آلمان به عنوان قطب تدارکاتی این رزمایش نظامی که حدود 19 کشور در آن شرکت خواهند کرد عمل می کند. بین ماه های آوریل و می این نیروها با حمایت و پشتیبانی ارتش آلمان از این کشور هدایت می شوند.

این اقدام دولت آلمان با انتقاد شدید حزب چپ آلمان مواجه شده است و "الکساندر نوی" از سیاستمداران بلند پایه این حزب اظهار داشته است که این رزمایش نظامی منجر به واکنش هایی از طرف روسیه خواهد شد که تشدید اوضاع در اثر آن امری غیر قابل اجتناب است.

حزب چپ آلمان از دولت خود درخواست کرده که به هیچ عنوان در این رزمایش نظامی شرکت نکرده و قلمرو خود را برای این منظور در اختیار قرار ندهد.

 "یان کورته" از نمایندگان بلند پایه حزب چپ آلمان هم در اظهاراتی گفته است که این مانور نظامی بزرگ برنامه ریزی شده یکی از بدترین آن در نوع خود و تنش زایی صرف است. دولت فدرال آلمان نباید تسلیم آن شود. اگر این مانور انجام شود من اطمینان دارم که با اعتراضات گسترده ای همراه خواه بود.

وی همچنین این انتقاد را متوجه "هایکو ماس"، وزیر امور خارجه آلمان کرده و گفت: اگر کسی در عرصه دیپلماتیک ذره ای علاقه به تنش زدایی با روسیه داشته باشد باید از این مانور جلوگیری کند.