به گزارش افکارنیوز به نقل از(ايسنا)، متن اين بيانيه به شرح زير است:



ولاتحسبن الذین قتلوا فی سبیل الله امواتاً بل احیاء عند ربهم یرزقون

خبر به آتش کشیدن مسجد امام رضا(ع) و شهادت مظلومانة حجت الاسلام والمسلمین شیخ عبدالله دهدوه، امام جماعت این مسجد در بلژیک، موجب تأسف و تأثر بسیار و خشم و نفرت مسلمانان از حرکت ناجوانمردانه وهابیون تروریست شد. مسجد امام رضا(ع) که اقلیت مسلمان شیعه بلژیک به آن رفت‌ و آمد می‌کنند از بزرگترین و مهم‌ترین مساجد شیعیان در این کشور به شمار می‌آید که غالب آنها را لبنانی‌ها، عراقی‌ها و برخی از شهروندان کشورهای مغرب عربی تشکیل می‌دهند.

دشمنان اسلام در این برهه حساس از تاریخ به دنبال ناامن کردن و از بین بردن استوانه‌های علم و آگاهی، جهاد، تقوا و ایجاد تفرقه و بدبینی و نزاع بین مسلمانان هستند. این اقدامات وحشیانه وغیرقانونی وهابیون افراطی مغایر با ارزش‌های آسمانی و انسانی در زمینه زندگی مسالمت‌آمیز و احترام به حقوق انسان‌ها ست. از سوی دیگر مسؤولیت حفظ جان و امنیت مسلمانان مقیم اروپا همانند دیگر آحاد ملت‌های مختلف اروپایی بر عهده زمامداران کشورهای اتحادیه اروپاست.

و اینک وظیفه علما و اندیشمندان کشورهای اسلامی است که با ایجاد آرامش بین آحاد مسلمانان در واکنش به این‌گونه حوادثمتحدتر عمل کنند؛ زیرا سکوت در برابر این گونه وقایع نشان از بی‌تفاوتی به سیاست ارزش‌گرا و حقوق بشری است در حالی‌که انسان‌ها در همه جا باید از حقوق انسانی خود برخوردار باشند و مورد ظلم و ستم قرار نگیرند.

مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی ضمن محکوم نمودن این حادثه تروریستی که منجر به آتش کشیده شدن مسجد و شهادت امام جماعت مسجد امام رضا(ع) در بلژیک شد، تأکید می‌ورزد که این قبیل حوادثاسفناک هرگز نمی‌تواند در روند وحدت و تقریب و حفظ ارزش‌های والای آن کوچکترین خدشه و خللی وارد آورد.