افکار نیوز:یک مقام ارشد بلاروسی امروز سه شنبه اعلام کرد: بلاروس تحریم های اقتصادی اتحادیه اروپا علیه این کشور را نه تنها غیرقابل قبول بلکه ناکارآمد می داند.

به گزارش مهر به نقل از شینهوا، " الکساندر گوریانوف " معاون وزیر امور خارجه و معاون رئیس بخش کمیسیون بلاروس گفت: تحریم های اتحادیه اروپا علیه بلاروس تهدیدی برای منافع بلاروس و شرکای اروپایی است.

در سال گذشته حجم مبادلات تجاری میان بلاروس و کشورهای اروپایی به ۲۵ میلیارد دلار رسید. همچنین میزان واردات از بلاروس با ۹ درصد افزایش به ۳۹ درصد در سال گذشته رسید.

پس از آنکه اروپایی ها به بهانه نقض حقوق بشر در بلاروس تحریمهایی را علیه مقامات این کشور به تصویب رساندند، مینسک تمامی سفرای اتحادیه اروپا را اخراج کرد.

بر این اساس اتحادیه اروپا در جدیدترین اقدام خود ممنوعیت سفر و مسدود کردن دارایی های ۱۹ نفر از مقامات قضایی و ۲ مقام پلیس بلاروس را در دستور کار خود قرار داد.

" کاترین اشتون " مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا نیز در بیانیه ای اعلام کرد در پی اعمال تحریم های جدید علیه بلاروس، اعضای این اتحادیه تصمیم گرفته اند تا سفرای خود در مینسک را برای مشورت به پایتخت های خود فرا خواندند.

روسیه و قزاقستان به همراه بلاروس روز گذشته در بیانیه ای مشترک ضمن انتقاد از تحریم های احتمالی غرب علیه مینسک اعلام کرد که این اقدام تاثیر منفی بر همکاریهای اقتصادی منطقه اوراسیا خواهد گذاشت.