جدال لفظی و ادامه‌دار بایدن و ترامپ

«جو بایدن» نامزد پیشتاز حزب دموکرات برای انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا و رقیب احتمالی «دونالد ترامپ» روز چهارشنبه برای نخستین بار اعلام کرد که رئیس جمهور کنونی این کشور به دلیل سوء استفاده از قدرت و اختیارات مقام ریاست جمهوری در جهت کمک به پیروزی مجدد خود در انتخابات باید استیضاح شود.

اخبار بین‌الملل- بایدن در یک سخنرانی ۲۵ دقیقه ای در نیوهمپشایر خاطرنشان کرد که بی باکانه با ترامپ رقابت خواهد کرد؛ آنهم در شرایطی که رئیس جمهوری آمریکا به دلیل اتهام زنی به جو بایدن و پسرش، با فرآیند استیضاح از سوی کنگره روبرو است.

جو بایدن در مورد درخواست کمک ترامپ از قدرتهای خارجی برای انجام تحقیقات در خصوص فعالیتهای اقتصادی پسرش- هانتر بایدن- در اوکراین و همچنین امتناع ترامپ از همکاری با روند تحقیقات مجلس نمایندگان آمریکا برای استیضاح خود گفت: «این رئیس جمهوری است که تصور می کند این کشور (آمریکا) فاقد ابزارها، قدرت و اراده سیاسی برای مجازات کردن رفتارهای نامطلوب است».

بایدن در ادامه فهرستی طولانی از اقدامات نامطلوب ترامپ را که به گفته او تضمین کننده فرآیند استیضاح است، ارائه کرد.

این در حالی است که ترامپ ساعاتی پیش در یک پیام توئیتری درخواست بایدن برای استیضاح خود را « مایه تأسف» خواند و مصرانه مدعی شد که هیچ خطایی مرتکب نشده است!