هشدار مسکو نسبت به افزایش فعالیت‌ گروه‌های مسلح در سوریه

وزارت دفاع روسیه هشدار داد به علت حمله ترکیه به خاک سوریه فعالیت گروه‌های مسلح در مناطق مختلف این کشور افزایش می‌یابد. وزارت دفاع روسیه پیشتر از وقوع انفجار در مسیر گشت‌های پلیس نظامی روسیه در استان "درعا" واقع در جنوب سوریه خبر داد.

اخبار بین‌الملل- این وزارتخانه همچنین اعلام کرد: ۲۰ دقیقه پس از این انفجار، هم‌زمان با ورود گروهی از نیروهای دستگاه‌های امنیتی سوریه به این مکان یک بمب کنار جاده‌ای دیگر هم منفجر شد اما هیچ یک از نظامیان روس صدمه ندیدند.

بمب نخست در فاصله ۷۰۰ متری شهرک "النخل" و بمب دوم پس از ورود نیروهای امنیتی به این مکان منفجر شد که در نتیجه آن دو تن از نیروهای امنیتی سوریه زخمی شدند. پیشتر، نیروهای دموکراتیک سوریه (قسد) اعلام کردند، پس از حملات هوایی ترکیه به شمال شرق سوریه پنج تن از داعشی‌های بازداشتی‌ از یکی از زندان‌ها فرار کردند.

ترکیه از  چهارشنبه گذشته (نهم اکتبر) عملیات خود را در شمال شرق سوریه و مناطق تحت کنترل کردها در این کشور آغاز کرده است. عملیات "چشمه صلح" نیروهای مسلح ترکیه با همراهی "ارتش آزاد سوریه" در شرق فرات با هدف جلوگیری از ایجاد مجرای "تروریستی" در مرز جنوبی این کشور و با ادعای "احیای صلح و ثبات در منطقه" آغاز شد.

ترکیه جمعه حملات هوایی و توپخانه‌ای خود علیه کردهای شمال شرقی سوریه را افزایش داد و این موضوع باعث افزایش هشدارها نسبت به وقوع یک فاجعه انسانی در شمال شرقی سوریه شده است.