اتحادیه اروپا با «بحرانی سیاسی» مواجه است

«امانوئل مکرون» در مورد وجود یک بحران سیاسی در انتخاب نامزدهای معرفی شده برای عضویت در کمیسیون اروپا هشدار داد.

اخبار بین‌الملل- بر این اساس پس از آن که نامزد مورد نظر مکرون نتوانست رای اکثریت پارلمان اروپا برای انتخاب به سمت کمیسر اروپا را به دست آورد، مکرون زبان به انتقاد از وضعیت موجود گشود.

وی در پاریس به خبرنگاران گفت: گمان می کنم که داشتن یک کمیسیون قدرتمند برای این که بتواند پروژه های جاه طلبانه را به انجام برساند، بسیار مهم است.

مکرون با این حال تاکید کرد که برای چنین کاری، کمیسیون اروپا باید از وضعیت تنش آلود کنونی خلاص شود.

در همین حال وزیر امور اتحادیه اروپای فرانسه در مصاحبه ای هشدار داده که بدون وجود یک نماینده فرانسوی در کمیسیون اروپا، این نهاد تصمیم گیرنده به رهبری «اورسولا فون در لاین» نخواهد توانست کار خود را طبق برنامه تعیین شده در روز اول نوامبر (دهم آبان) شروع کند.
وی خطاب به رئیس جدید کمیسیون اروپا گفت که خانم فون در لاین باید دقیقا مشخص کند که چه انتظاری از فرانسه دارد.

این در حالیست که روز پنجشنبه نمایندگان پارلمان اروپا با اکثریت قاطع آرا، شایستگی «سیلوی گولار» نماینده فرانسه برای احراز مقام ریاست کمیسیون اروپا را رد کردند.
وی که پیشتر وزیر دفاع فرانسه بود، از جانب امانوئل مکرون به عنوان نامزد پست ریاست کمیسیون اروپا معرفی شده بود.

گولار با چندین نوبت سخنرانی در مقابل نمایندگان اتحادیه اروپا نتوانست نظر مثبت آنها را جلب کند.

در نشست نمایندگان اتحادیه اروپا، سیلوی گولار  ۸۲ رای منفی، ۲۹ رای مثبت و یک رای ممتنع کسب کرد و از راهیابی به کمیسیون اروپا به عنوان بازوی اجرایی اتحادیه اروپا، باز ماند.


بسیاری از کارشناسان و تحلیلگران سیاسی اروپا، رای منفی نمایندگان پارلمان به سیلوی گولار را شکستی سنگین برای مکرون و کارنامه سیاسی وی می دانند.