ترکیه: با ارتش سوریه مقابله می‌کنیم

ترکیه اعلام کرد اگر ارتش سوریه به شمال این کشور وارد شود با آن مقابله خواهد کرد.

اخبار بین الملل- یاسین اکتای، مشاور رئیس جمهور ترکیه، در واکنش به حرکت یگان های ارتش سوریه به سمت شمال این کشور با اشاره به شبه‌نظامیان کرد گفت: ارتش سوریه که تاکنون موفق نشده با این گروه تروریستی که درصدد تجزیه سوریه است مقابله کند، می خواهد با ارتش ترکیه بجنگد. اگر  توان این کار را دارد حرفی نیست.

اکتای در ادامه با لحنی تمسخرآمیز اضافه کرد: اگر ارتش سوریه بخواهد با ترکیه در شمال سوریه مقابله کند احتمال درگیری با آن وجود دارد. ارتش سوریه اگر توان تامین امنیت شمال را داشت چرا تاکنون این کار را نکرده و حالا که ارتش ترکیه آمده است، می خواهد وارد شمال شود.

این اظهارات اکتای در حالی مطرح می‌شود که ارتش سوریه در عملیات موفقیت‌آمیز خود توانسته است بیشتر مناطق تحت اشغال تروریست‌ها را از آنان پس گیرد و در صدد آزاد کرد استان ادلب، آخرین سنگر تروریست‌هاست.

مشاور رئیس جمهور ترکیه گفت: اگر خبر توافق کردها با دولت سوریه برای تحویل کوبانی و منبج به ارتش درست باشد، این به معنای همکاری دمشق با کُردها و اعلام دشمنی با ترکیه است.

ساعاتی پیش خبرگزاری سانا اعلام کرد یگان های ارتش سوریه برای مقابله با تجاوز ترکیه راهی شمال سوریه شده اند. برخی خبرها نیز از توافق دمشق و کردها برای استقرار نیروهای ارتش در مرز با ترکیه حکایت دارد.