۷۴ کشته و زخمی در تیراندازی‌های آمریکا

 به نقل از مرکز ثبت آمار خشونت‌های مسلحانه در آمریکا، ۶۲ مورد تیراندازی در ۲۴ ساعت گذشته در ایالت‌های مختلف آمریکا رخ داده است که بر اثر آن‌ها دست کم ۱۵ نفر کشته و ۵۹ نفر زخمی شده اند.

اخبار بین الملل- در یکی از تیراندازی‌های گزارش شده در شهر فیلادلفیا در ایالت پنسیلوانیا ۶ نفر زخمی شدند. پلیس اعلام کرد درگیری بین سرنشینان دو خودرو روی داده است. در تیراندازی در یک مهمانی خانوادگی در شهر بلومینگتون در ایالت ایندیانا دو نفر زخمی شدند و یک نفر نیز بازداشت شد. دو نفر نیز در تیراندازی در شهر ویچیتا در ایالت کانزاس زخمی شدند. در تیراندازی در کلوب شبانه‌ای در شهر ناشویل در ایالت تنسی دو نفر زخمی شدند. تیراندازی در شهر لیبرتی در ایالت تگزاس نیز سه کشته بر جای گذاشت.

۵ مورد از تیراندازی‌های در این مدت قربانی (کشته یا زخمی) نداشته است.

مرکز ثبت خشونت‌های مسلحانه در آمریکا همچنین در ادامه گزارش‌های روزانه خود، آمار نهایی موارد تیراندازی بیست و چهار ساعت شنبه تا یکشنبه و تلفات آن‌ها را در شهر‌ها و ایالت‌های مختلف آمریکا اعلام کرد، بر این اساس ۱۱۰ مورد تیراندازی در این مدت رخ داده که بر اثر آنها، ۳۳ نفر کشته و ۹۷ نفر زخمی شده اند. ۱۴ مورد از این حوادث در این مدت قربانی (کشته یا زخمی) نداشته است.

بر این اساس طبق گزارش‌های منتشر شده، در چهل و هشت ساعت گذشته، ۱۷۲ مورد تیراندازی در شهر‌ها و ایالت‌های مختلف آمریکا گزارش شده است که در نتیجه آن‌ها ۴۸ نفر کشته و ۱۵۶ نفر زخمی شده اند.

با توجه به اینکه گزارش‌های تیراندازی‌ها در شهر‌ها و ایالت‌های مختلف آمریکا معمولا چهل و هشت ساعت پس از وقوع کامل می‌شود، آمار نهایی تیراندازی‌های بیست و چهار ساعت یکشنبه تا دوشنبه (شبانه روز گذشته) نیز روز سه شنبه منتشر می‌شود.