المهندس: آنچه در سوریه رخ می‌دهد خطرناک است

ابومهدی المهندس، معاون رئیس سازمان حشد شعبی عراق با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: ما با تمامی توانمان جهت تامین امنیت مراسم اربعین حسینی تلاش می‌کنیم.

اخبار بین‌الملل- وی در ادامه افزود: با توجه به اینکه احتمال آزادی و فرار هزاران داعشی در سوریه وجود دارد آنچه در این کشور رخ می‌دهد، امری خطرناک است.

ترکیه نهم اکتبر یک عملیات برون مرزی علیه نیروهای یگان‌های مدافع خلق کرد (ی‌پ‌گ) در شمال شرق سوریه به راه انداخت و پیش از آن نیز دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا نیروهای خود را از دو پایگاه در آن منطقه خارج کرد و با انتقادهای بین‌المللی گسترده‌ای روبرو شد.

عملیات ترکیه این نگرانی را به وجود آورده است که شبه‌نظامیان داعشی از زندان‌های تحت کنترل کردها در شمال سوریه فرار کرده و دوباره خودشان را سازماندهی کنند. اما آنکارا این نگرانی‌ها را بی‌اساس می‌داند.

المهندس همچنین تصریح کرد: ما با ارتش و پلیس مرزها به صورت گسترده به منظور ممانعت از نفوذ داعشی‌ها به عراق هماهنگی و همکاری داریم.

معاون رئیس سازمان حشد شعبی عراق خاطرنشان کرد: ما از درخواست مرجعیت برای تشکیل کمیته‌ای درخصوص حوادث تاسف‌باری که در تظاهرات رخ داد، حمایت می‌کنیم.

پیشتر نماینده مرجعیت دینی عراق از دولت و دستگاه قضایی خواست تحقیقات شفافی را درباره رخدادهای اخیر در جریان اعتراضات مردمی علیه وضعیت اقتصادی انجام دهند.