معاون ترامپ راهی ترکیه می‌شود

یک مقام ارشد وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد در صورتیکه بحران بوجود آمده در شمال سوریه حل و فصل نشود، تحریم‌ها علیه ترکیه تشدید خواهد شد.

خبرگزاری رویترز به نقل از این مقام ناشناس وزارت خارجه آمریکا گزارش داد نیرو‌های نظامی این کشور به طور کامل از شهر منبج در شمال سوریه خارج شده‌اند.

اخبار بین الملل- در عین حال این مقام آمریکایی مدعی شد واشنگتن همچنان کنترل حریم هوایی در شمالی شرقی سوریه را در اختیار دارد. او همچنین از قصد مایک پنس، معاون ترامپ برای سفر به ترکیه ظرف ۲۴ ساعت آینده خبر داد.

ترکیه اخیرا با طرح ادعای «مبارزه با تروریسم»، عملیات تجاوزکارانه خود را در شمال شرق سوریه آغاز کرد. این در حالی است که سوریه این اقدام آنکارا را محکوم کرده و آن را نقض حاکمیت خود خوانده است.

این عملیات یک روز پس از آن آغاز شد که رئیس‌جمهور آمریکا طی یک تماس تلفنی با رجب طیب اردوغان، همتای ترکیه‌ای خود از تصمیم آمریکا برای خروج نظامیانش از شمال سوریه خبر داد. اقدامی که گفته می شود چراغ سبز واشنگتن به آنکارا برای آغاز عملیات علیه شبه نظامیان کُرد بود. شبه‌نظامیان کرد چنین اقدامی را «خنجر از پشت» توصیف و همکاری نظامی خود با آمریکا را متوقف کردند.