اولین گشتی‌زنی روسیه در منبج بعد از عقب‌نشینی آمریکا

الکسی باکین، رئیس مرکز آشتی روسیه در سوریه خاطرنشان کرد: خروج یگان‌هایی از نیروهای آمریکایی از مناطق شمال شرق سوریه ادامه دارد. نظامیان آمریکایی از محل استقرارشان در "الدادات"، "أم میال" در اطراف منبج واقع در حومه حلب خارج شده‌ و به سمت مرزهای سوریه با عراق رفتند.

اخبار بین‌الملل- باکین ادامه داد: مقامات سوریه و فرماندهی نیروهای روسیه تمامی اقدامات لازم را برای خروج امن نیروهای کشورهای خارجی اتخاذ می‌کنند.

وی همچنین تصریح کرد: ما از اهالی مناطقی که تحت سیطره آمریکا و هم‌پیمانانش در ائتلاف بین‌المللی ضد داعش تحت امر واشنگتن بودند، می‌خواهیم از هرگونه اقدامات خصمانه علیه نظامیان کشورهای خارجی و یا تشکیلات هم‌پیمانان آنها خودداری کنند.

ترکیه از نهم اکتبر یک عملیات برون مرزی علیه نیروهای یگان‌های مدافع خلق کرد (ی‌پ‌گ) در شمال شرق سوریه به راه انداخته است.

از سوی دیگر، سفر سافاروف، افسر پلیس نظامی روسیه اعلام کرد، یگان‌های پلیس روسیه با خودروهای زرهی "تایگر" در پی عقب‌نشینی نیروهای آمریکایی از منبج اقدام به اولین گشت زنی در این شهر واقع در شرق استان حلب کردند.

وی افزود: گشتی‌های ما برای اولین بار در خیابان‌های شهر گشت زنی کردند و زمانی که پرچم روسیه مشاهده شد درگیری‌ها خود به خود متوقف شدند، ترکیه‌ای‌ها و کردها به لطف تلاش ما نمی‌خواهند آسیبی به ما برسد لذا درگیری خوابید.

این افسر روس ادامه داد: یک هفته بود که ما نمی‌توانستیم وارد منبج شویم و در آن رفت و آمد داشته باشیم زیرا نیروهای آمریکایی راه ما را به طور مستمر از دو پایگاه نظامی آنجا می‌بستند، هفته پیش سه بار این ممانعت رخ داد.

وی خاطرنشان کرد: اولین گشتی ارتش سوریه در خیابان‌های منبج و اطراف آن برای سه ساعت متوالی ادامه داشت و ما به انجام وظیفه خود ادامه می‌دهیم، ماموریت اصلی ما تضمین امنیت ساکنان در صورت وقوع درگیری است و این اولین ماموریت ما در این منطقه نیست ما از بیش از شش ماه است که در این منطقه هستیم و با هیچ کس مشکلی نداریم.