چرا کشورهای عربی از پناهجویان سوری میزبانی نمی‌کنند؟

رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه طی سخنانی که در پارلمان ترکیه داشت با اشاره به عملیات ترکیه در شمال سوریه و محکومیت این اقدام گفت: چرا کشورهای اتحادیه عرب از پناهجویان سوری میزبانی نمی‌کنند؟ سوریه را خودشان از اتحادیه عرب خارج کردند. کشورهایی که تاکنون بیشترین حمایت را از داعش کرده‌اند اکنون نمایش دشمن بودن با این گروه تروریستی را بازی می‌کنند.

اخبار بین‌الملل- وی همچنین به تماس برخی مقامات غربی برای پایان دادن به حمله اظهار داشت: آنهایی که دست به قتل‌عام هزاران نفر در روآندا و الجزایر زدند ما را متهم به کشتن غیرنظامیان می‌کنند، حاصل کارهایتان در آفریقا را ببینید. ای غرب، ای اتحادیه عرب، ای کشورهایی که بویی از اخلاق و وجدان برده‌اید خطاب به شما می‌گویم، این روزها می‌گذرد. انتظار نداشتند که در این مدت کوتاه ترکیه اینقدر پیشروی کند. دیدند که شرایط عوض شد تماس گرفتند.

رئیس جمهور ترکیه ادامه داد: نمی‌خواهیم در شرایط ما قرار بگیرید اما این را بدانید که شما هم ممکن است با شرایط مشابهی مواجه شوید. آنگاه برخی به جای حمایت از شما در مبارزه با تروریسم از آنها حمایت خواهند کرد. مطمئن باشید آنگاه ما را درک خواهید کرد.

اردوغان گفت: اگر می‌خواهید شاهد قتل عام غیرنظامیان شوید به میانمار و قره باغ کوهستانی نگاه کنید. به قبرس پیش از سال 1974 نظری بیاندازید. به وضعیت فلسطین و افغانستان توجه کنید. نگاهی به خودتان در آینه بیاندازید.