رفتار دولت ترامپ با بن سلمان اشتباه است

کلینتون که با «ویلیام برنز» رئیس بنیاد «کارنگی برای صلح جهانی» گفت و گو می کرد، افزود: آمریکا این فرصت را داشت که جاه طلبی های وی (بن سلمان) را هدایت کند و سپس نحوه همکاری بهتر با وی و تیمش را مورد بررسی قرار دهد.

 اخبار بین‌الملل- رقیب دموکرات ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶ آمریکا گفت: اما این فرصت از سوی دولت فعلی آمریکا و اعضای خانواده ترامپ که در بالاترین سطح، در پی کسب منافع مالی از سعودی ها هستند، ‌از دست رفت.

کلینتون همچنین از سیاست آمریکا در قبال قتل «جمال خاشقچی» روزنامه نگار منتقد آل سعود و نقش ریاض در جنگ یمن انتقاد کرد و گفت: زمانی قدرت می گیرید که از حقوق و ارزش های اساسی سخن بگویید.

وی افزود: ضعف دولت ترامپ در اذعان به جدی بودن قتل عمد یک روزنامه نگار، صرفا از بعد اخلاقی اشتباه نیست، بلکه یک فرصت از دست رفته به لحاظ دیپلماتیک و راهبردی است.

کلینتون گفت: ما از کشورهای بسیاری انتقاد و سپس با آنها تعاملات تجاری برقرار می کنیم، این روشی است که جواب می دهد. اما اگر انتقاد نکنید، ‌ قدرت را از دست می دهید.

وزیر امور خارجه اسبق آمریکا در مورد تصمیم اخیر ترامپ برای خارج کردن نیروهای آمریکایی از شمال شرق سوریه و تاثیر آن بر خاورمیانه و روابط با متحدان واشنگتن را تصمیمی شخصی دانست که روندهای داخلی را طی نکرده و ناشی از یک تماس تلفنی بین ترامپ و «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهوری ترکیه بوده است. ۹۱۰۹

کلینتون همچنین گفت که اقدام ترامپ، باب رفتار تهاجمی تر روسیه را می گشاید و مواضع «بشار اسد» رئیس جمهوری سوریه و ایران در این کشور را تحکیم می بخشد.