ماهاتیر محمد همچنان از اظهاراتش درباره کشمیر حمایت می‌کند

به گفته ماهاتیر محمد، نخست وزیر مالزی، این بن بست در مساله کشمیر می‌تواند به نبرد تجاری بین کوآلالامپور و دهلی منجر شود.

اخبار بین‌الملل- نهاد تجارت روغن نباتی هندوستان روز دوشنبه در اعتراض به سخنان ماهاتیر محمد از اعضایش خواست تا خرید روغن پالم از مالزی را متوقف کنند؛ ماهاتیر محمد در مجمع عمومی سازمان ملل گفته بود، دهلی‌نو به کشمیر حمله و آن را اشغال کرده است.

دولت نارندرا مودی، نخست وزیر هندوستان وضعیت ویژه کشمیر را پنجم اوت سال جاری میلادی لغو کرد و آن را یک مساله داخلی خواند و کشورهایی را که نگرانی خود را بابت این مساله ابراز کردند، مورد انتقاد قرار داد.

ماهاتیر محمد در مقابل پارلمان مالزی به خبرنگاران گفت: ما تفکرات و عقاید خود را مطرح کردیم و از آن برنمی‌گردیم. آنچه ما می‌گوییم این است که باید به تمامی قطعنامه‌های سازمان ملل احترام بگذاریم و از آنها تبعیت کنیم. در غیر اینصورت، استفاده و کاربرد سازمان ملل چیست؟

وی ادامه داد، مالزی تاثیرات این بایکوت را مورد بررسی قرار می‌دهد و راه‌هایی برای رسیدگی به آن مدنظر قرار می‌دهد. این مساله فقط مربوط به دولت دهلی نو نیست، ما باید راهی برای برقراری ارتباط با تجار پیدا کنیم چون تجارت یک مسیر دو طرفه است و نبرد تجاری تاثیرات بدی دارد.