درگیری‌های خشونت بار پلیس و پناهندگان در اردوگاه مالت

بعد از درگیری های خشونت بار بین مهاجران و نیروهای پلیس در یک اردوگاه پناهندگان در کشور مالت ده ها نفر دستگیر شدند.

اخبار بین‌الملل- به نوشته روزنامه "تایمز مالت" یک واحد ویژه پلیس روز دوشنبه بعد از مجروح شدن یک نیروی پلیس و آتش گرفتن چندین ماشین پلیس وارد عمل شدند. این درگیری ها در پی برخورد پلیس با یک پناهنده نیجریه ای و اعتراض پناهندگان رخ داد که در جریان آن 40 تا 75 نفر دستگیر شدند.

وزارت کشور مالت در پی این درگیری ها اعلام کرد که دولت مالت به اعتراضات صاح آمیز احترام می گذارد. البته شهروندان کشور ما و خارجی هایی که قوانین را رعایت نکنند به پای میز محاکمه کشانده می شوند.

سازمان های غیر دولتی در هفته های اخیر درباره اوضاع وخیم اردوگاه های پناهندگان پر ازدحام در جنوب مالت ابراز نگرانی کرده بودند.صدها پناهنده در این مرکز پذیرش پناهندگان منتظر این هستند که در کشورهای اروپایی پذیرفته شوند.

بسیاری از کشورهایی که در معرض هجوم بالای پناهندگان قرار دارند خواستار تقسیم عادلانه پناهندگان در تمام اتحادیه اروپا هستند.

چندی پیش سران کشورهای ایتالیا، فرانسه، اسپانیا، پرتغال، یونان، قبرس و مالت بعد از دیداری در والتا، پایتخت مالت خواستار اجرای اصل همبستگی و تقسیم بار عادلانه در مسئله پناهندگان در اتحادیه اروپا شدند.

البته اتحادیه اروپا همچنان درباره انجام اصلاحات اساسی سیستم پناهندگی این اتحادیه پیشرفتی نداشته است. بخصوص درباره تقسیم پناهجویان در همه کشورهای عضو این اتحادیه هنوز توافقی به دست نیامده است چرا که کشورهایی مانند لهستان و مجارستان خود را موظف به پذیرش پناهندگان نمی دانند.