پکن: استقلال و تمامیت ارضی سوریه باید حفظ شود

وزارت خارجه چین در نشست مطبوعاتی هفتگی خود بر لزوم حفظ تمامیت ارضی سوریه و تلاش برای حل مشکلات موجود در این کشور تاکید کرد.

اخبار بین الملل- به نوشته «وبگاه وزارت خارجه چین» «هوا چونینگ» از سخنگویان وزارت خارجه چین در نشست هفتگی چهارشنبه با خبرنگاران در مورد موضوعات مختلف داخلی این کشور و مسائل روز منطقه و جهان به گفت‌و‌گو پرداخت.

 این دیپلمات چینی در پاسخ به پرسش یکی از خبرنگاران در خصوص توافق روز گذشته روسای جمهور روسیه و ترکیه در خصوص سوریه و کمک نظامیان روس و مرزبانان سوری به کردها گفت: «چین امیدوار است که توافق بین روسیه و ترکیه به تنش‌زدایی در منطقه کمک کند. ما امیدواریم همه طرف‌های ذیربط با همکاری باهم از استقلال و تمامیت ارضی سوریه حمایت کرده و بدان احترام گذارند و شرایط مساعدی را برای پیشرفت بیشتر در حل و فصل امور سیاسی سوریه ایجاد کرده و برای نبرد با تروریسم تلاش کنند.»

روسای جمهوری ترکیه و روسیه بعد از دیداری چند ساعته در شهر «سوچی» در سه شنبه به توافقی در خصوص شمال سوریه دست پیدا کردند.

در یکی از بندهای این توافق بر تداوم تلاش‌ها برای یافتن یک راهکار سیاسی ماندگار جهت پایان دادن به درگیری‌های سوریه در چارچوب روند آستانه تاکید شده است.