افکار نیوز: سید حسن نصرالله در ادامه سخنرانی خود در مراسم فارغ التحصیلی دانشجویان لبنانی در بیروت، سکوت کشورهای عربی و جهانی در برابر وقایع کنونی بحرین و جنایات رژیم دیکتاتوری آل خلیفه را محکوم کرد.

به گزارش مهر به نقل از المنار، وی در ادامه بر لزوم توجه اسلامی، عربی و جهانی به موضوع بحرین تاکید کرد و اظهار داشت جامعه جهانی باید در تعامل با رویدادهای عربی، نفاق و بی عدالتی را کنار بگذارد.

وی با بیان این مطلب افزود: ما شاهد هستیم که در بحرین تظاهرات گسترده ای به دعوت " شیخ عیسی قاسم " برگزار شد و صدها هزار نفر برای بیان خواسته های خود به خیابان ها آمدند. مخالفان در بحرین بسیار گسترده اند و اکثریت مردم را تشکیل می دهند و همانطور که برخی ادعا می کنند گروهک و جماعت اندک نیستند.

دبیرکل حزب الله لبنان در ادامه اعلام کرد کشتار غیرنظامیان و معترضان در بحرین باید پایان یابد.

وی در بخش دیگر سخنان خود با پرداختن به موضوع سوریه و محکوم کردن تعامل دوگانه جامعه جهانی با رویدادهای عربی از اخوان المسلمین سوریه و دیگر مخالفان این کشور خواست که سلاح را به زمین بگذارد و برای حل بحران سوریه و تحقق خواسته هایشان به راه حل سیاسی روی بیاورند.

سید حسن نصرالله تصریح کرد: تحولات کنونی سوریه بیانگر این است که امید داشتن به سقوط نظام بشار اسد، وقوع جنگ داخلی در این کشور و دخالت های خارجی و اعمال تحریم های اقتصادی علیه سوریه تاکنون بی نتیجه بوده است.

دبیرکل حزب الله لبنان با بیان این مطلب افزود: مصلحت ما در لبنان اقتضا می کند که سوریه باثبات باشد و بحران این کشور با راهکارهای سیاسی حل و فصل شود.